Är det OK att ha barnen på förskolan när man är hemma och bygger?

• Ja

1 028 Röster 50,2%
  • Nej

1 018 Röster 49,8%
  • Antal röster
    2 046
Rkarlsson skrev:
Varför då? Tänk på vem de är som levererar din sprit och mat. Vem som byggt din lägenhet. Vilka som faktiskt sett till att vi har det som vi har det idag. Jag är ganska nöjd ändå att kollektivavtalet reglerar hur vi arbetar. Och att vi slipper ha fyllon innanför väggarna. Men sen jobbar du och jag helt olikt, du arbetar ju webbaserat medan jag arbetar i industrin.

Jag har kört taxi förr, där var inget kollektivavtal, jag avslutade det när den chefen fick storhetsvansinne och försökte få det till norm att sitta i bilen 300 timmar i månaden till en låg lön, synd för arbetet var kul.
Jag skulle aldrig ta jobb på ett sådant företag för att en normalbegåvad person kan förhandla sig bättre förmåner själv. Kollektivavtal och fackförbund hämmar löner och förmåner inte stimulerar, dock OT

E
S scim skrev:
Om du aldrig hämtar efter schemat så har du schemalagt fel.
Nej då. Min fru jobbar skift och schemat är högst svårplanerat efter, då hon ofta får hoppa in på kort varsel. Jag flexar dom dagar jag hämtar för att kunna hämta tidigt o jobbar in på kvällen el morgonen.

L Lenamajan skrev:
Ja, du antog fel. Blir lite trött på alla antaganden och egentolkningar av vissa.
Sen kan jag försäkra alla om att diskussioner angående benämningar förskola / dagis Inte förekommer på mitt arbete. Vi har viktigare saker att prata om, när vi nu hinner prata. Vi har husmöten och APT, och där har vi massor av annat att göra.
Sen kallar inte barnen mig för "fröken".,eftersom de vet vad jag heter...
Jag menade vad pedagogerna säger till barnen och föräldrarna, inte vad som diskuteras på husmöten eller APT. Där finns det givetvis viktigare saker att diskutera.

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ha ha!
Ibland skriver du, som om du vore en lustigkurre jag gärna skulle tagit en Backanal med. Men din tillbedjan av Narkissos, får mig att tappa lusten.

Att din ekonomi är god, beror inte på dig. Du råkar helt enkelt ha turen att jobba i ett bristyrke (precis som jag). Hade du fötts i Italien, hade din kompetens ansetts som medioker, med en lön därefter, eftersom landet är fullt av dina likasinnade. Därför har de uttrycket: -"rik som en rörläggare".

Lite utanför ämnet (of topic). Men väl värt att nämna.

Staffan
Självfallet beror det på mig, samt min pappas spermie och min mammas ägg då deras DNA skapade något alldeles speciellt. Miljö har väldigt lite med framgång att göra, det är dock inget man pratar om i sozzesverige för där föds alla med lika förutsättningar och det skulle ju inte hålla om vissa är puckade pga arvsmassa

Fotografen Fotografen skrev:
Nej, det är det inte.
I vissa branscher blir folk hejdlöst r*vkn*llade på ren svenska om man släpper det allra minsta på fasta scheman och arbetstider.
Tyvärr.
I grund och botten har jag däremot samma åsikt som du.
Om dessa ställde lite krav så skulle det ju vara lugnt. Det är lika dant i min egen branch fast inom spelindustrin unga dumskallar som brinner så för yrket att de jobbar gratis

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Miljö har väldigt lite med framgång att göra
Jag tror du behöver läsa på lite kring rådande forskningsläge. Men man kan ju kanske inte förvänta sig så mycket från någon som inte trodde på utbrändhet förrän hen upplevde det själv.

• Gilla
tttomten och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Självfallet beror det på mig
Skitsnack!
När spanjorerna kom till sydamerika och bytte glaspärlor mot guld, hade det inget med kompetens att göra. Tillgång och efterfrågan styrde. Spanjorerna hade helt enkelt turen att Incaindianerna värdesatte glasbitarna som om de vore av guld.

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Skitsnack!
När spanjorerna kom till sydamerika och bytte glaspärlor mot guld, hade det inget med kompetens att göra. Tillgång och efterfrågan styrde. Spanjorerna hade helt enkelt turen att Incaindianerna värdesatte glasbitarna som om de vore av guld.
Bondfångeri kan både vara list och tur

H Husbuset skrev:
Jag menade vad pedagogerna säger till barnen och föräldrarna, inte vad som diskuteras på husmöten eller APT. Där finns det givetvis viktigare saker att diskutera.
Hmmm. Vad vi säger till barnen och föräldrarna? Personligen så har jag inte varit med om att det kommit på tal. Barnen tycker att det är ointressant, de säger namnet på förskolan /avdelningen. Föräldrarna får info om vilka som är barnskötare / förskollärare när deras barn börjar hos oss. Barnen säger mitt namn när de vill mig något, eftersom de vet vad jag heter.
Sen får de kalla det för förskola eller dagis, spelar ingen roll så länge jag förstår vad de menar. Lägger ingen prestige i detta.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
Självfallet beror det på mig, samt min pappas spermie och min mammas ägg då deras DNA skapade något alldeles speciellt
Haha,håller verkligen med,något alldeles speciellt,något puckad dock(y)

• Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
L Lenamajan skrev:
Hmmm. Vad vi säger till barnen och föräldrarna? Personligen så har jag inte varit med om att det kommit på tal. Barnen tycker att det är ointressant, de säger namnet på förskolan /avdelningen. Föräldrarna får info om vilka som är barnskötare / förskollärare när deras barn börjar hos oss. Barnen säger mitt namn när de vill mig något, eftersom de vet vad jag heter.
Sen får de kalla det för förskola eller dagis, spelar ingen roll så länge jag förstår vad de menar. Lägger ingen prestige i detta.
Ja, nu menade jag inte just din arbetsplats, utan alla andra där just dessa evinnerliga diskussioner om d-ordet förekommer. Man säger d-ordet i förbifarten och blir genast tillrättavisad av sina barns barnskötare eller förskollärare, eller som sagt av sina egna barn som i sin tur blivit tillrättavisad av sin "fröken", eller i otaliga forumtrådar där d-ordet-talibaner huserar.
Men skönt att du inte lägger någon prestige i det. Låter sunt.

E
E erkka skrev:
fast du fattar inte.
Jag har schemalagt att mina barn kan vara på förskola 8:00-17:00. Har aldrig hämtat senare än 16:30. Om jag nån dag flexar 4h för att åka hem o skruva trall, men inte hämta senare än jag skulle gjort om jag inte flexade; vad kostar det?
Staffan, sitter du o räknar på detta eller vill du inte svara?

P
Jag skulle aldrig ta jobb på ett sådant företag för att en normalbegåvad person kan förhandla sig bättre förmåner själv. Kollektivavtal och fackförbund hämmar löner och förmåner inte stimulerar, dock OT
Nej du slipper ju ta jobb på sådana företag. Men utan sådana företag så hade du haft det relativt jobbigt just nu pga rådande läge. Att du sen snackar skit om de som även byggt upp landet och håller landet igång i detta nu är ju inte okej.
Jag skulle aldrig ta ett jobb där jag måste sitta framför en skärm hela dagarna och det är ju tur vi är olika.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
H Husbuset skrev:
Ja, nu menade jag inte just din arbetsplats, utan alla andra där just dessa evinnerliga diskussioner om d-ordet förekommer. Man säger d-ordet i förbifarten och blir genast tillrättavisad av sina barns barnskötare eller förskollärare, eller som sagt av sina egna barn som i sin tur blivit tillrättavisad av sin "fröken", eller i otaliga forumtrådar där d-ordet-talibaner huserar.
Men skönt att du inte lägger någon prestige i det. Låter sunt.
Jag kan ju inte svara för "alla andra" förskolor. Det kan ju inte du heller. Hur många förskolor nyttjar du? Jag har väldigt svårt att tro att detta stämmer. Det är liksom inget vanligt samtalsämne vid hömtnung/lämning... Om just du har detta problem, ta upp det med berörd personal.
Tror faktiskt att du tenderar att överdriva lite nu. ;);)

P
L Lenamajan skrev:
Jag kan ju inte svara för "alla andra" förskolor. Det kan ju inte du heller. Hur många förskolor nyttjar du? Jag har väldigt svårt att tro att detta stämmer. Det är liksom inget vanligt samtalsämne vid hömtnung/lämning... Om just du har detta problem, ta upp det med berörd personal.
Tror faktiskt att du tenderar att överdriva lite nu. ;);)
Jag säger dagis. Ingen dagispersonal har ens reagerat på det. Och jag tilltalar personalen vid namn. Möjligtvis är där en tant som kanske inte gillar det, men hon pratar inte alls med någon så det får jag aldrig reda på :)

• Gilla
Lenamajan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.