Är det OK att ha barnen på förskolan när man är hemma och bygger?

• Ja

1 028 Röster 50,2%
  • Nej

1 018 Röster 49,8%
  • Antal röster
    2 046
Staffans2000
Svetsare 1 är en flicka, medans svetsare 2 är en pojke.
Tanken är att man:D skall tro att en svetsare är en man. Tror jag.

Staffan

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Det nämns inget om olika svetsare, ”svetsaren” (i bestämd form) måste vara samma som ”En svetsare” i meningen innan...?

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Svetsare 1 är en flicka, medans svetsare 2 är en pojke.
Tanken är att man:D skall tro att en svetsare är en man. Tror jag.

Staffan
Vem fan bryr sig om svetsaren är en man eller kvinna. Det enda viktiga är att denna inte är statsminister

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
H hellem skrev:
Jag har en känsla av att det du kallar a barn är något jag skulle beskriva som normalbegåvade och välanpassade ungar, b barn.
A:barn är Anders egna bastarder, impregnerade med premiumgener.

För övrigt hänger jag inte riktigt med:

Att "integrera" stökiga barn i en klass och i jämnlikhetens namn låte det/de förstöra för alla de andra, är ren barnmisshandel.
När jag gick i skola, samlades odågorna i en Obsklass ledd av en lärare med hårda nypor och mycket pondus. Problemet löst.

Staffan

• Gilla
erkka och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vem fan bryr sig om svetsaren är en man eller kvinna. Det enda viktiga är att denna inte är statsminister
Tack för den skrattattacken Anders. Kan de svetsa också, är det ett plus.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Tack för den skrattattacken Anders. Kan de svetsa också, är det ett plus.
Ja allså en statsminister som även kan svetsa är inget problem. Men nu är ju inte del fallet ;)

• Haha
  • Gilla
erkka och 2 till
  • Laddar…
J
A och b barnen kan troligen samsas i samma rum, all undervisning bör ta hänsyn till individen, så är nog ofta fallet. De extremt intelligenta/snabblärda kan nog få hoppa en klass uppåt eller gå före i läroplanen. Jag tror dock alla dessa individer kan samsas i ett rum utan att förstöra för varandra. De som väl Stefan menar kallades OBS barn bör, inte för egen skull men, för att inte förstöra för alla andra separeras oavsett intelligensnivå.

Alla är vi skyldiga att få möjlighet till förstklassig undervisning, men inte på bekostnad av alla andra.

Demmpa Demmpa skrev:
Om ni inte får någon timme, hur kan då din frus dag då upptas av att lämna & hämta?

När man studerar (gymnasie, högskola, komvux, KY, etc) (även på distans) så får man ha barnen på förskolan/fritids.
Det tar 30-40 minuter att gå en väg till skolan och ungefär lika långt hem, backig terräng. Skolan börjar 8.00 och slutar 13.00. Blir mycket sönderhackat. Och det är fortfarande ingen självklar rättighet i Göteborg att få timmar för samtliga fritidshem är överbelastade så de får prioritera även mellan de som arbetar.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja allså en statsminister som även kan svetsa är inget problem. Men nu är ju inte del fallet ;)
Svetsa ihop en vettig regering är han inte kapabel till, resultatet blev en usel svetsning med väldigt mycket miljöparti-slagg som det krävs en förbannat stor slägga för att få bort. Bättre att svetsa om alltihopa med bättre chefs-svetsare, bättre elektroder och lite mindre pendling:cool:

Edit: Och naturligtvis med väldigt högre kvalitet på råämnena du svetsar ihop.

Redigerat:
  • Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.