225 525 läst ·
2 243 svar
226k läst
2,2k svar
Barnen på förskolan när man är hemma och bygger
Låter rimligt. Eller att du gör det på en helg?AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 380 inlägg
Alltså förskolan är inte till för att föräldrar ska uppfylla sina drömmar...AndersMalmgren skrev:
Redigerat av moderator:
Väldigt rimligt! Hur man fördelar sitt arbete över veckan borde inte spela någon roll, däremot är det lika rimligt att bara de som jobbar natt/helg får ha barnen på förskolan utanför normala öppettider.E erkka skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 380 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 inlägg
Spelar det nån roll vad du tycker egentligen? Vill du ändra reglerna eller vill få det att passa dig bättre så får du nog vända dig till andra kanaler. Det blir inte mer tillåtet för att du har dina åsikter och trycker ner andras. Om du så betalar 600 miljoner per år i skatt så är det lika regler för det tills de ändras.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 380 inlägg
Spelar ju ingen roll vad ni tycker heller frö det är kommunens regler som bestämmer, i stockholm är det okej att göra som jag gör då vi har vettiga regler. Men nu diskuterar vi ju detta i allmänhetS Stefan1972 skrev:Spelar det nån roll vad du tycker egentligen? Vill du ändra reglerna eller vill få det att passa dig bättre så får du nog vända dig till andra kanaler. Det blir inte mer tillåtet för att du har dina åsikter och trycker ner andras. Om du så betalar 600 miljoner per år i skatt så är det lika regler för det tills de ändras.
Vilken bra kommun.E erkka skrev:
Vår ser till att nattjobbare får säga upp sig. Medans jag och sambon är dagjobbare men får ändå en plats på nattdagis, vårt barn sover ju givetvis hemma.
Ganska sjuk logik, Plus att det finns bara ett nattis med begränsade platser.
Tyckte synd om den ensamstående pappan som blev tvungen att byta jobb för att kommunen betedde sig som ett svin.
Fast så är det ju inte. På riktigt.E erkka skrev:Njae, men du får tolka saker som du vill. Det är ditt problem om du vill misstolka saker för att du själv ska framstå som en godare och finare människa.
i mina ögon tycker jag det är orättvist om min fru som jobbat natt ska behöva ta hand om barnen på dagen när jag är och jobbar. När ska hon sova? Varför ska inte mina barn få träffa andra barn pga att min fru jobbar inom vården och tar hand om andra människor och betalar skatt.
Enkel lösning. Gör som redan föreslagits. Fixa golvet under helgen.AndersMalmgren skrev:
Hälsningar från en "dagisevangelist".
L Lenamajan skrev:
Om du vill generera skatt så gå till jobbet och ta in hantverkare. Då skapar du fler skatteströmmar om nu det är ditt argument.AndersMalmgren skrev:
Jag förstår inte dina argument till varför det skulle vara ok att ta ledigt från jobbet men låta barnen vara på förskolan (oavsett aktivitet - flyta golv, åka på älgjakt eller ligga i soffan). Eller så är jag bara avundsjuk att jag inte är lika skrupelfri.
Renoverare
· Stockholm
· 20 380 inlägg
Det säger jag inte, jag tycker det är konstigt att båda föräldrarna måste vara lediga om en är det. Känns inte flexibelt ala 2020, snarare soviet 1940J juanxxx skrev:Om du vill generera skatt så gå till jobbet och ta in hantverkare. Då skapar du fler skatteströmmar om nu det är ditt argument.
Jag förstår inte dina argument till varför det skulle vara ok att ta ledigt från jobbet men låta barnen vara på förskolan (oavsett aktivitet - flyta golv, åka på älgjakt eller ligga i soffan). Eller så är jag bara avundsjuk att jag inte är lika skrupelfri.
Renoverare
· Stockholm
· 20 380 inlägg
Det är ju heller inte så jämställt han min tjej ska tvingas vara hemma med barnet bara för att jag ska till Spanien med gubbarna på en golfresa