225 523 läst ·
2 243 svar
226k läst
2,2k svar
Barnen på förskolan när man är hemma och bygger
Går väl utmärkt att skippa varannan golfresa, och lägga pengarna på barnflicka när du reser bort, istället för att jag ska bekosta din barnpassning?AndersMalmgren skrev:
Eller så skiter man i att tala om för dagis att man flutit golv istället för att knacka kod (eller vad man nu gör vanligtvis).
Finns ju ändå inget kontrollsystem för detta. Känns som ett gammalt och oflexibelt system som är kvar ifrån en tid då folk gick till fabriken 07:00 och kom hem 16:00. Så fungerar inte arbetslivet för de allra flesta idag.
Finns ju ändå inget kontrollsystem för detta. Känns som ett gammalt och oflexibelt system som är kvar ifrån en tid då folk gick till fabriken 07:00 och kom hem 16:00. Så fungerar inte arbetslivet för de allra flesta idag.
Min yngste har just börjat förskoleklass med skolplikt, visst får jag flyta golv och åka på golfresa hur mycket jag vill? (Även om jag ju inte spelar golf... Men jag kan åka på golvresa och flyta golv eller nåt...)
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
Jag driver ju eget så jag utför förvarsaebete när jag sover mao inte ett problem för migV vectrex skrev:Eller så skiter man i att tala om för dagis att man flutit golv istället för att knacka kod (eller vad man nu gör vanligtvis).
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
Edit: trött 
Det blir väl dock inversen. Men går man om lott med barnen på dagis och partnern på jobbet för att få ledigt från alla i familjen så är det applicable.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
Rimligen går de väl omlott och är hemma med barnen? Jag hade väl inte haft problem med något generösare regler så att föräldrar t ex kan träna efter jobbet när barnen är på dagis - om jag ansåg att resurserna idag räcker till. Kanske kunde man ha 5 dagar om året för golf och flytspackling. Som det är idag i förskolan måste de ju verkligen kompromissa och vända på slantarna, känns inte rimligt att tillföra extra belastning utan ökade resurser.
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
Jag brukar gå på lunchen, får ringa tjejen och be henne hämta ut barnen när jag är därS straffarbete skrev:Rimligen går de väl omlott och är hemma med barnen? Jag hade väl inte haft problem med något generösare regler så att föräldrar t ex kan träna efter jobbet när barnen är på dagis - om jag ansåg att resurserna idag räcker till. Kanske kunde man ha 5 dagar om året för golf och flytspackling. Som det är idag i förskolan måste de ju verkligen kompromissa och vända på slantarna, känns inte rimligt att tillföra extra belastning utan ökade resurser.
Edit: nej det gör jag inte för jag är lat och tar vinlunch istället men vet många kollegor som gymmar vid lunch
Jag tränar främst de dagar modern hämtar eftersom det då inte påverkar hur länge barnen är på förskolan. Eller så jobbar jag in det på kvällen. Sen måste det ju finnas viss flexibilitet såklart. Men skillnad på det och en veckas semester, eller att öka dagistider med 1 tim för att hinna med sina privata ärenden.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
För något år sedan körde stammistället happy hour på fredagar då öppnade de några timmar tidigare än normalt. Körde AW där en gång från 15 med några vänner. Dagis har en lekpark precis brevid, när vi sitter där och skålar som bäst kommer barnen i släptåg påväg till parkleken och varpå min son får syn på mig på uteserveringen haha blev lite akward moment 
Edit: sitter i säljmöte får man säga då
Edit: sitter i säljmöte får man säga då