225 523 läst ·
2 243 svar
226k läst
2,2k svar
Barnen på förskolan när man är hemma och bygger
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Detta kan jag hålla med om är ett bra sätt att komma åt fuskarna. Det är ju lite taskigt mot barnen som inte skulle fått träffa sina kompisar på 3 månader för att en förälder är permitterad 80%. Men men, de överlever säkert.A ajn82 skrev:
Jo det var liknande här. Det är 13 barn i min sons klass. En dag hade de bara varit 2 stycken men 3 pedagoger, så de hade varit med de stora barnen och totalt 9 st av 60 barn. Men det var när värsta hysterin var igång där de skickade hem barn med snorig näsa när de var ute i kylan (genomskinligt) men de fick backa helt då någon jävla måtta fick det ju vara, det hade ju betytt att jag varit hemma sen rekommendationen kom då jag snorar ur efter varje löppassPasjostrom skrev:
Det intressanta var att samma vecka som det beslutades att man inte skulle få ha barnen på förskolan så gick det ut information om att 40% av personalen var frånvarande, och drygt 60% av barnen. Sista dagen jag lämnade min dotter på förskolan var det 5 barn och 2 personal i hennes grupp.
Då blir man lite provocerad när man inte längre får ha barnen på förskolan.
Jag tyckte gott de kunde ha kvar alla 15 timmarsbarnen.
Du blir ju inte av med jobbet. Du får gå hemma till lite lägre lön men är anställd 100% så varför skall du söka jobb om företaget överlever ?H Husbuset skrev:
Det är både rätt och fel. Det blir bara dålig stämning med de som inte vill jobba då de går runt och skryter om det men de fattar ju ingenting och tror att det är bra med permittering.
Problemet jag ser att om inte barnet får vara något alls på förskolan är att de kommer att ligga efter i utvecklingen. Inget ont om oss föräldrar men de lär sig fruktansvärt mycket på dagis med social närvaro och allt annat skit man inte har tänkt på.Okarlsson skrev:
Bekants barn började inte dagis förrän den var 3 år och låg efter i ganska mycket och var väldigt tillbakadragen. Vår är med alla och allt, hade han fått så hade han säkert gått fram till en främling på stan och lekt med.
Håller helt med. Inte bara lär sig en massa utan också faktiskt helt enkelt har roligare. Det är ju inte för inte som man får säga åt barnen att komma från kompisarna och sluta leka, inte tvärsom.Rkarlsson skrev:Problemet jag ser att om inte barnet får vara något alls på förskolan är att de kommer att ligga efter i utvecklingen. Inget ont om oss föräldrar men de lär sig fruktansvärt mycket på dagis med social närvaro och allt annat skit man inte har tänkt på.
Bekants barn började inte dagis förrän den var 3 år och låg efter i ganska mycket och var väldigt tillbakadragen. Vår är med alla och allt, hade han fått så hade han säkert gått fram till en främling på stan och lekt med.
Det som jag funderar över men inte behöver bry mig om då jag inte kommer att bli permitterad överhuvudtaget, är om de har gjort ett sådant avtal att arbetsgivaren kan ringa in dig inom ett par timmar, hur gör förskolan då? Vet vissa arbetsplatser där arbetsgivaren kan ringa på kvällen. Finns ju ingen chans att meddela att barnet kommer =)H Husbuset skrev:
Man har oftast bara ett dygns uppsägning dessutom så tänker på den som lade upp helt nya tider till förskolan.
Skälet till att de får det är bara att reglerna inte är skrivna för att inbegripa permittering, då lagstiftningen är väldigt ny. Kommer säkert justeras till hösten.H Husbuset skrev:
Då får man (som förälder/vårdnadshavare) göra precis som ”alla” timvikarier mfl som blir inringda samma minut som dom egentligen skulle behövt vara på jobbet.Rkarlsson skrev:
Nämligen ringa direkt till förskolan (eller fritids) och meddela att ens barn kommer på morgonen, eller om man bor nära bara går bort med barnet.
Ja om flera barn (typ halv avdelning) har föräldrar som blir inringda samtidigt så kommer det ställa till det för förskolan.
Om det mot förmodan skulle ske så får förskolan i sin tur ringa in timvikarier etc.
Tack för din anmälan
Game of Thrones – Studier av makt i George R.R. Martins verk7,5 högskolepoäng, Linnéuniversitetet, Studieort: Ortsoberoende
Att ha barnen på förskolan när man är hemma och "pluggar" är ju ok.
Sen att man kommer kugga är ju bara olyckligt...
Game of Thrones – Studier av makt i George R.R. Martins verk7,5 högskolepoäng, Linnéuniversitetet, Studieort: Ortsoberoende
Att ha barnen på förskolan när man är hemma och "pluggar" är ju ok.
Sen att man kommer kugga är ju bara olyckligt...
Sveriges ekonomi behöver verkligen fler som skapar onödiga kostnader bara för att kunna ha barnen på förskolan trots att man inte har något behovF freddan83 skrev:
/Krille
Sveriges ekonomi behöver inte en kurs i Game of thrones, men när jag ändå är tvungen att vara med och betala för den känner jag att jag gör vad jag vill med denK Krille4 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
Att de får studiemedel är betydligt värre och dyrare dock.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Haha, nu börjar det spåra ur... som vanligt