225 523 läst ·
2 243 svar
226k läst
2,2k svar
Barnen på förskolan när man är hemma och bygger
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Men det är väl bra att permitterade får ha barnen på förskolan annars måste vi väl permittera förskolepersonalen i slutändan? Är väl egentligen inget fan av den typen av stimulanser, men håller ju hjulen snurrande.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
Om man jobbar för en arbetsgivare som måste permitera efter 3 månader pandemi så skulle jag söka mig efter ny med lite bättre ekonomi och stabilitet
på 3 månader hinner nog inte många företag arbeta upp en bra kassa att ha råd att "ligga nere" i ett halvår... Titta bara på de stora företagen som hållt på i flera decenier, som nu skriker efter bidrag.AndersMalmgren skrev:
Hörde idag av en kollega att t.ex. scania ska skicka ut flera tusen anställda.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Ställer om frågan men med rätt ord,Pasjostrom skrev:
Hur många barn hade det varit på avdelningen om alla föräldraledigas barn hade varit där?
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
När det gäller de stora företagen är det nog bara för att spara pengar, det är inte direkt företagens stjärnor som blir permiterade. Får man hoppas, för annars ligger det illa med likviditeten i svenska bolag.G GargamelSE skrev:
Men de som är permitterade måste väl söka nytt jobb? Det blir ju svårt när barnen är hemma?Pasjostrom skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Ok, jag tar det en gång till. Alla barn fick vara på förskolan som vanligt fram till mitten av mars, då ändrade kommunen så att man inte inte fick ha barnen på förskolan om man var föräldraledig (alla andra fick dock ha sina barn där som vanligt). Orsaken sades vara resursbrist, men på grund av pandemin var det dock många barn som var sjuka och/eller hölls hemma frivilligt så antal barn per pedagog var betydligt lägre än vanligt, i min dotters grupp var de fem barn på två pedagoger den sista dagen jag fick ha min dotter där. Jag blev provocerad av att tvingas ha min dotter hemma när argumentet om resursbrist uppenbarligen var fel, och faktum att korttidspermitterade inte behövde ha sina barn hemma trots att de var ”lediga” och utan att samtidigt behöva ta hand om en bebis som ska sövas, matas, bytas blöja på, osv.
Ok?
Ok?
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Detta var innan permitteringarna började på allvar, så antagligen ungefär lika många. Men som jag skrivit innan, de fick ju ha sina barn på förskolan så jag antar att många också hade dem där.Demmpa skrev: