225 525 läst ·
2 243 svar
226k läst
2,2k svar
Barnen på förskolan när man är hemma och bygger
Sedan är inte vaccinationen 100%.
I Finland ingår det i allmänna vaccinationen men har ifrågasätts just för den är inte helt färdigutvecklat.
Vaccinationer är ju absolut bra men vissa vaccinationer är inte helt hundra.
Tänkte nu på bla svininfluensa vaccinet. Jag blev mer eller mindre tvingad ta det pga jobbet. Har inte narkolepsi men fått enorm trötthet efter det och mådde riktigt dåligt dagarna efter sprutan.
Ser med farhåga vad som kanske nu kommer i all desperation angående Corona....det är tur man numera bor i Sverige. Här har vi mer lugnare linje angående Corona.
Däremot håller jag med att vissa saker är bra få i ung ålder.
O ja Barnen behöver andra barn att leka med. Det en av mina barn inte fått och är blyg o efter socialt i skolan. Mina yngre barn har haft mer tur, bekanta som har barn och grannar som har barn i deras ålder....
O nä man ska inte ta sjuka barn till förskolan eller ens själv gå sjuk till jobbet!! Oavsett om det är Corona eller inte...
I Finland ingår det i allmänna vaccinationen men har ifrågasätts just för den är inte helt färdigutvecklat.
Tänkte nu på bla svininfluensa vaccinet. Jag blev mer eller mindre tvingad ta det pga jobbet. Har inte narkolepsi men fått enorm trötthet efter det och mådde riktigt dåligt dagarna efter sprutan.
Ser med farhåga vad som kanske nu kommer i all desperation angående Corona....det är tur man numera bor i Sverige. Här har vi mer lugnare linje angående Corona.
O ja Barnen behöver andra barn att leka med. Det en av mina barn inte fått och är blyg o efter socialt i skolan. Mina yngre barn har haft mer tur, bekanta som har barn och grannar som har barn i deras ålder....
O nä man ska inte ta sjuka barn till förskolan eller ens själv gå sjuk till jobbet!! Oavsett om det är Corona eller inte...
Redigerat:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Du ska inte jämföra vacciner med det mot svininfluensan. De vaccinet var ett hafs jobb.. Jag tror att man ska ta det lugnt med att ta dessa vacciner som framställs under hård press. Så som svininfluensan. Det är väl därför de tar det lugnt med detta vaccin mot corona. Men jag undviker nog det..kisumisu skrev:
Sedan är inte vaccinationen 100%.
Det finns väl egentligen inget vaccin som är 100% men vattkoppor är mellan 80-90%. Det räcker för mig som säkerhet. Men att vaccinet inte skulle vara klart? Låter som en myt. Stod inget om det hos folkhälsomyndigheten. Men så finns det folk som tror att man kan få autism av vissa vacciner.
Tack för tipset. Men i med han inte tillhör riskgrupper så föredrar vi den naturliga vägen i just vattkoppor. Om han inte får det innan skolplikt kan vi överväga det =) Eller om han skulle har "otur" att inte alls få de innan vuxen ålder. De få dagar man behöver vara hemma med febern är okej,. (för många semesterdagar sparadeS scim skrev:
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Jag kan säga att jag ändrat ståndpunkt i denna fråga de senaste månaderna. Från att tidigare varit helt emot att man är hemma/gör privata saker när barnen är på förskolan tycker jag nu att det är fritt fram att utnyttja det så mycket det går/man vill.
I min kommun har man nämligen under Coronapandemin som föräldraledig inte fått ha sina andra barn på förskolan alls, förutom nu senaste veckorna när man får ha dem där 3h per dag. Samtidigt får permitterade ha sina barn på förskolan fulltid och personaltätheten är högre än vanligt.
I min kommun har man nämligen under Coronapandemin som föräldraledig inte fått ha sina andra barn på förskolan alls, förutom nu senaste veckorna när man får ha dem där 3h per dag. Samtidigt får permitterade ha sina barn på förskolan fulltid och personaltätheten är högre än vanligt.
Pasjostrom skrev:
Jag kan säga att jag ändrat ståndpunkt i denna fråga de senaste månaderna. Från att tidigare varit helt emot att man är hemma/gör privata saker när barnen är på förskolan tycker jag nu att det är fritt fram att utnyttja det så mycket det går/man vill.
Det är till att vända kappan efter vinden!
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Förstår inte exakt vad du menar med det? Vad vill du ha sagt?
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Jag vet vad uttrycket betyder men det passar inte i det här fallet.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Utsatt för vad menar du? Jag har inte klagat på andra. Jag sa bara vad jag tyckte och att jag ändrat uppfattning efter hur kommunen hanterat situationen under våren. Du gör däremot syrliga påhopp på mig utan att jag förstår varför.