Jag tycker du överjobbar det hela.

Y
är ju ingen mening och lämna det halvfärdigt, nu kan ju mössen komma och putta på nätet och smita in bakom panelen där vindpappen inte ligger emot panelen ordentligt, hehe

-kanske skulle kopplat sån el-djurstängel grej på nätet sen som någon tipsade om, haha

Yrrol skrev:
-kanske skulle kopplat sån el-djurstängel grej på nätet sen som någon tipsade om, haha
Glöm inte skylten bara...

Förstår din oro för möss, gillar inte dem heller, men jag har märkt att rensar man ordentligt runt huset, ser till att gamla passager förhindras så minskar mössen drastiskt.
Möss gillar mat och värme, det mest effektiva för mig var att täta alla möjliga vägar in i huset från insidan. Dvs hitta ställen där det saknades golvlister, glipor golv/vägg etc.

I princip har inte mössen något intresse av huset om de inte kan komma in i rummen i huset.

Y
Mmm mjo det fanns ingångar typ under och över alla väggar här har jag märkt men allt kommer slutas tätt..

anticimex rådde mig täta kring vattenrören i köket, med fogskum.... då ifrågasatte jag det och sa att folk brukar ju annars undvika skum vid rör då det blir sådant tryck utav skummet.. då hade han inga andra tips...
-vågar jag använda skum kring vattenrör?

Mikael_L
Jag tyckte det såg rätt bra ut på dina bilder.

Men nu när jag försökt förstå vad du skriver och kollat dina första bilder förstår jag vad problemet är.

Ja, har du väl börjat så är det väl lika bra att göra det ordentligt.
Men tror du(/ni andra) verkligen att mössen puffar undan metallnätet?

Yrrol skrev:
Mmm mjo det fanns ingångar typ under och över alla väggar här har jag märkt men allt kommer slutas tätt..

anticimex rådde mig täta kring vattenrören i köket, med fogskum.... då ifrågasatte jag det och sa att folk brukar ju annars undvika skum vid rör då det blir sådant tryck utav skummet.. då hade han inga andra tips...
-vågar jag använda skum kring vattenrör?
Jag har använt fogskum kring mina vattenrör och avloppsrör - sånt jäkla tryck blir det inte, och dessutom så finns det utrymme för skummet åt andra håll än mot röret :)

Tag inte för mkt bara - det expanderar ! :)

/K

Y
tror lättast vore att bara häfta upp stift som binder samman nät och pappen, men det är då inte lätt att komma åt med något verktyg alls där upp inunder...sen lär väl stiften lossna..

jag är lite orolig för hur aluminiumet kommer reagera i värme och kyla. Ser ju på djurstängslen hur de ändrar sig med årstiderna... i det fallet kan jag tänka mig att glasfibernätet hade varit bättre trotsallt...

Tryck från fogskum är nog inga problem, men möss gnager dessvärre mer än gärna i sig det :)

Y
inte om det är den specialaren som smakar beskt. anticimex kör den samt att en på internet säljer dom.. dessvärre behövs skumma verktyg för använda tuberna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.