30 737 läst ·
38 svar
31k läst
38 svar
bara dra en regel under panelen mot möss? = mögel?
Produkter som diskuteras: "hålband"
Hålband HB A4 rostfri 10 meter FAST
Förankning av mindre träkonstruktioner
429 kr inkl moms
477 kr
Läs mer
okej, bra.. var inne på det spåret men ingen vågade spekulera i om det ströp ventilationen förmycket.
Det var en snickare som nämnde att de bara satte dit någon bräda undertill, sen om det slöt igen helt eller ej det uppfattade jag dock inte. - men lät behändigt..
Det var en snickare som nämnde att de bara satte dit någon bräda undertill, sen om det slöt igen helt eller ej det uppfattade jag dock inte. - men lät behändigt..
jag var och kollade på de olika hålbanden jag kunde få tag i, men de hade rätt stora hål vilket trotsar vad som påstås att möss kan ta sig igenom... fast, kompletterar jag med nät först så borde de ju inte vara så störda så de gnager hål via ett litet hål i bandet kanske..
Är det en gammal gård?, det ligger inget stötstängsel och skräpar, spänn detta under, skrämmer det hästar skrämmer det väl möss 
haha, jajo, idag har jag ju lagt en tusing på elektriska skrämmor så varför inte gå hela vägen och strömföra ett skydd runt husets underkant... bzzZzzzz..
kanske lika bra att ta dörrhandtaget också så man slipper grannarna
kanske lika bra att ta dörrhandtaget också så man slipper grannarna
nämen allvarligt, hålbanden hade typ 7mm hål och anticimex säger väl 5-6mm.. en säljare sa att den gamla skolan lärde ut att hål stora som en blyertspenna var stort nog för möss... så jag vette fan..
undra om jag bara ska nypa fast brädor mot grunden och montera de musbanden istället, men skulle ju se förjävligt ut.. hålband skulle iaf inte synas..
undra om jag bara ska nypa fast brädor mot grunden och montera de musbanden istället, men skulle ju se förjävligt ut.. hålband skulle iaf inte synas..
Produkter som diskuteras: "hålband"
Montageband
Metallband med hål är mångsidiga infästningskomponenter, som erbjuder en praktisk lösning för en mängd olika bygg- och monteringsprojekt. Dessa band kan stärka förbindelser, bidra till en jämn belastningsfördelning, och fungera som en
Läs mer