BiFuel skrev:
Hur är det med bygglov och strandskydd och sånt? Skulle du få bygga ut / bygga om / bygga nytt? Väl värt att kolla upp noga först.

Annars - köp! :)
Jovars, Jag pratade med kommunen och det fanns inga problem där inte. 200kvm yta fick bebyggas på tomten, max 4 m högt och 38graders lutning på taket var kraven, Det tråkiga var att det fanns krav på att man måste fylla upp rejält om man skulle bygga nytt då dom anser att tomten ligger för lågt.

MEN! ...There´s always a but, Tyvärr så skiter det sig, Jag pratade med banken och där vart det ju inga problem. Problem var däremot att jag kanske var lite naiv som inte trodde att det kunde bli idiotisk budgivning på fastigheten.
Jag kunde med eget kapitial och lån haft en budget upp till 2,3 miljoner vid ett köp men när jag pratade med mäklaren idag så låg det bud på 2,850 milj. Troligen lär det väl sluta en bra bit över 3 milj.

Det är inte mer än 10 månader sedan som en liknande fastighet med ungefär samma förutsättningar såldes 7-8 km därifrån, Där blev slutpriset 1,475 milj.
Det var därför som jag "trodde".... :S

Men men... Jag ska sura ett tag...:@ vara lite grinig en vecka eller så...
Sen ska jag jobba som en idiot i något eller några år, spara som hamster och sen hålla tummarna för att en liknande fastighet blir till salu igen.

Nu vet jag ju i alla fall att banken är med. :) och jag fick ju lärdom, helt gratis dessutom. Suck!

Redigerat:
Tråkigt Ormbiten att det gick i stöpet, och jag som hade sett fram emot lite läckra bilder. :(

Jag kommer sympati-sura med dig ett tag, för jag har också några grejer som inte faller på plats. ;)

Lockpriser rader det ingen brist pa idag. Maklarna far iallafall stilpoang for att dom aldrig andrar ett vinnande koncept!

Tokyoboy skrev:
Lockpriser rader det ingen brist pa idag. Maklarna far iallafall stilpoang for att dom aldrig andrar ett vinnande koncept!

Ja lockpriser borde ju absolut förbjudas!

Jag fick veta av min bankman igår att dom som säljer fastigheten bara har ägt den i 17 månader och att dom hade köpt den för 2,650 miljoner.

Att en mäklare då lägger ut fastigheten för 2 miljoner borde ju vara straffbart.

Där kommer jag glad i hågen med mina 2,3 och utan att veta om det så är jag ju i princip helt chanslös redan innan budgivningen har startat.

Fortfarande sur!

Surt! Förstår verkligen om du känner dig lurad på drömtomten.

Sjuka priser på tomter nära vattnet. "Förr i tiden" kunde vanliga människor ha råd med en sjötomt till sommarstugan t.ex. Tycker verkligen man borde släppa på strandskyddet. Väldigt mågna vill uppenbarligen bo vid vattnet och det skulle bli ett stort lyft för glasbygdkommuner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.