105 671 läst ·
1 063 svar
106k läst
1,1k svar
Bank vägrar betala ut kontanter
Men de hade ju inte spärrat något för dig enligt tidigare svar. Jag är inte det minsta orolig för att det ska spärras något, kan lätt redovisa för alla de transaktioner som görs varje månad av oss via swish med köp av olika varor där kostnader sedan fördelas på många olika personer. Eller tvärt om där vi betalar en delmängd.A Arne_Planka skrev:
Tycker man det är bra och tryggt att spara i madrassen så är det bara att stoppa in dem där.A Arne_Planka skrev:
För oss passar det inte alls då det är mycket enklare att ha dem i olika former på banken och hantera digitalt.
Och kan ju vara utifrån behov/enkelhet, kollade mars där vi hade 34 inkommande "pengar" och 104 olika former av betalningar,
Vi kan väl åtminstone konstatera att det ger bättre än att ha dem i madrassen.
Jag uppfattar dessutom madrassen som en trygghetsfaktor för de som har en misstro till banker, det är en ganska subjektiv del som inte kan fastslås i fakta, men passar för de med den misstron, där inbrott/stöld och eldsvåda ses som mindre riskfyllt.
Jag uppfattar dessutom madrassen som en trygghetsfaktor för de som har en misstro till banker, det är en ganska subjektiv del som inte kan fastslås i fakta, men passar för de med den misstron, där inbrott/stöld och eldsvåda ses som mindre riskfyllt.
Inbrott, stöld och eldsvåda händer förmodligen nån människa varenda dag, men inflationen drabbar oss alla hela tiden och vill vi inte se pengarna minska i värde behöver vi sätta dem i arbete (på börsen om vi inte har nått eget bättre sätt), eller åtminstone sätta in dem på ett konto med mer ränta än inflationenA AndersS skrev:Vi kan väl åtminstone konstatera att det ger bättre än att ha dem i madrassen.
Man kan även ha dem i bankfack, det är tydligen inte helt ovanligt.
Angående bankränta och inflation så får man även räkna med vinstskatten på räntan, dvs 30%.
Angående bankränta och inflation så får man även räkna med vinstskatten på räntan, dvs 30%.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 975 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 975 inlägg
Hade det varit "Egor Putilov" så hade man kunnat skriva om säkert 10 drabbade för det är väl ungefär så många olika namn han använt sig av.C cpalm skrev:
"Egor Putilov" inom citationstecken eftersom ingen vet hans riktiga namn, utom han själv och troligen några på FSB/SVR.
Är precis det jag beskrivit tidigare att man enklare kan flytta pengar till olika sparformer med dem på banken och anpassa utifrån "lämpligt" risktagande.F fribygg skrev:Inbrott, stöld och eldsvåda händer förmodligen nån människa varenda dag, men inflationen drabbar oss alla hela tiden och vill vi inte se pengarna minska i värde behöver vi sätta dem i arbete (på börsen om vi inte har nått eget bättre sätt), eller åtminstone sätta in dem på ett konto med mer ränta än inflationen
Nu är vi inne på ett svårt område med risktagande och vår hantering, det är en hel vetenskap utan något enkelt svar.😎A Arne_Planka skrev: