Nu drar jag upp min gamla tråd igen. Se första posten i tråden för info om mitt "case". Har haft ett par olika hantverkare här och tittat. En del har föreslagit helrenovering, och jag har också fått en offert som jag tyckte var ganska saftig, 67000 inkl moms för arbetskostnad och material, här ingår då inte kakel/klinkers och dessutom inte heller arbetskostnad för rivning och bortforsling av befintliga beklädnader.
Säljaren har kontaktat en hantverkare som var här och tittade i veckan. Hans förslag är att lägga nytt klinkersgolv ovanpå det gamla och bygga fall med snabblim. Missade att fråga honom, men är det fix han menar då eller?
Fördelen med denna lösning är att säljaren får stå för kostnaden och det är rätt billigt jämfört med en helrenovering.Inget bakfall på golvet men tätskiktet kommer ju fortfarande att ha bakfall och samla på sig vatten.
Detta är kanske i sig inte ett kritiskt problem?
Tätskiktet verkar vara nån slags duk, om tätskiktet är ok så borde det klara stående vatten. Om tätskiktet inte skulle vara ok, hur länge är det säljaren (som utförde jobbet) som ansvarar för ev skador pga felaktigt bygge?
Kan jag acceptera denna lösning och känna mig säker sedan?
Tack för all hjälp!
mvh