Vi har bott i detta hus i två år och har endast haft ett badrum i källaren, och har länge sett fram emot att skapa utrymme för en dusch på övre plan. Huset är två plan med källare, sovrummen är på övre plan. Det var tidigare fyra sovrum , men i påskas så revs ett sovrum och skapade utrymme för att utöka m2 för den lilla toaletten så att man får in en större dusch.
Planen är att ha wc och handfat i ena delen och en ca 1x1 meter duschdel . Vi ska ta bort karmen och ha kvar en öppning in till duschen med en salning runt och en duschdörr in.
Vi ska flytta dörren till där handfatet står idag .
Wc och handfat ska stå på väggen som är tom idag. Det blir plastmatta på golv och i duschdelen och målade väggar utanför.
Planerar att börja riva ut badrummet nästa helg och uppdatera löpande.