25 358 läst ·
138 svar
25k läst
138 svar
Avvika från detaljplan parkering. Vad kan hända?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 262 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Det här besvarar inte heller din fråga - men komplicera inte livet i onödan.Rasmus95 skrev:
Ibland kanske det inte är så kul att släpa 4 matkassar plus barnvagn ensam för att sen klä av dottern ytterkläder och upp ur vagnen, packa upp alla matvaror och sen på med alla hennes kläder igen ner i bilstolen och parkera bilen för att sen gå tillbaka.
Jag hade givetvis köpt ett hus med allt jag ville ha om jag hade varit ekonomiskt oberoende, men en måste vara realist också.
Matvarorna klarade sig alldeles utmärkt i din kundvagn i affären och i bilen hem. Att du lastar ur dem ur bilen och ställer dem innanför dörren medan barnet sitter kvar är lätt gjort. Man vill inte ur och in i en bil i onödan. De fem minutrarna extra klarar sig allt utom glass i högsommarvärme.
Rimlgtvis har ni en "Parkering förbjuden" i området vilket innebär att det är max 10-15 min parkering innan du riskerar en böterslapp av det erat parkeringsbolag. Enda gången det är riktigt irriterande är när man ska bort/ kommer hem från en resa. Att snabbt vilja in och byta blöja på barnet som man "borde" stannat tidigare med gör parkeringsförbudet irriterande. Särskilt med ett attans "på" parkeringsbolag. Är nog enda gången jag fått böter (fast tänker jag extra var det nog ett EP-anfall och inte blöja - nåden från parkeringsvakten var fortfarande 0).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden