T Tiger79 skrev:
Jag har eps cement i hallen under klinkers och det var ganska mjukt. Gick att skära med kniv och skrapa med en spackel.
Absolut, men det betyder inte att det ej är formstabilt.

B
-RB- -RB- skrev:
Det ser ut att vara träbjälklag med EPS emellan. En hel kaka först hade varit bättre.
Ja det har du nog helt rätt i, men jag tror det hade varit svårt att köra allt i ett svep.

Det jag funderar på är om jag istället för att bottna med flytspackel och sedan göra fall med byggspackel bör sätta skumgummiavstängare runt brunnar och flytspackla upp i nivå med resten av rummet och sedan skrapa fallen med spackel. Jag har planerat att ha 1:50 i fall, det är inga problem att skrapa bort ca 1cm flytspackel närmast brunnen?

• Pågående byggprojekt med två golvbrunnar, installerad golvvärme och förberett för flytspackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror på hur länge du väntar med att skrapa ;).

Det måste ju inte bli så mycket att skrapa heller. När jag flytspacklade mitt badrum så blandade jag spacklet med minsta mängden vatten och hällde ut det så att det fick rinna mot brunnen. Då får man fall automatiskt och det blev inte mycket att skrapa.
Flytspacklet måste ju inte rinna som vatten.

T
Du skulle ha spacklat hela badrummet jäms med brunnarna som jag förslog i ett tidigare svar.

• Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
B
T tank77 skrev:
Du skulle ha spacklat hela badrummet jäms med brunnarna som jag förslog i ett tidigare svar.
Japp, men det hjälper inte att vara efterklok tyvärr

Blir nog badrum av det här också!

• Rå betonggolv med två synliga avlopp och tätningstejp längs väggen i ett pågående badrumsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.