Och ändå så påstår du att nya skador inte är relaterade till ny produkt? Alltså wtf.
Läs inlägg #528.
Du skriver mjukvaran.
Ditt inlägg "Ok så en gräsmatta som är klippt med Imow sedan 2018 och nu får nya skador har inget med mjukvaran att göra? Är det så jag ska tolka ditt inlägg?"
Tolkar detta som att Mammotions mjukvara gör att dessa klippare sliter mer på gräset.
Eller hur ska jag tolka/förstå dig rätt 🤔
En trådad klippare är överallt utan en plan, klipper planlöst, ibland flera ggr på samma ställe.
En RTK - kamera/360 gr laser klippare har en noga uttänkt plan som kortar ned klipptiden rejält.
Viktig parameter för mig + att slippa gräva ned en guidekabel i backen.
Detta om planen är att renovera gräsmattan tex.
Baggis att programmera om klippzoner 👍
Varför kör du en awd på en helt plan tomt? Det borde bara innebära dyrare inköp och ev dyrare underhåll 🤷♂️
Tydligt är att du inte upplever samma som andra Mammotionägare då dom nyttjar klipparen för vad den (bör vara) designad för, åtminstone i specen.
Eee vaa 😀
Får jag ej handla vad jag vill, wtf.....
Har totalt 600 kvm gräsyta i dagsläget.
Klipper nääästan allt på en laddning.
Den avverkar 40 cm brett.
Den har ett (för mig) ett överdimensionerat batteri på 12 Ah som troligtvis kommer att överleva i mååånga år.
Den ser cool ut, Luba AWD 5000 såg ännu coolare ut utan kamera och samma slags hjul runt om 👍
Det är/var den bästa klipparen 2025.
Den har både RTK antenn och iNavi.
Kanske är osvensk på detta sätt 😀
På vilket sätt skulle min klippare bli dyrare att underhålla 🤔
Är inne på sid 2 av 4 på knivarna, en sida/ säsong.
Du skriver mjukvaran.
Ditt inlägg "Ok så en gräsmatta som är klippt med Imow sedan 2018 och nu får nya skador har inget med mjukvaran att göra? Är det så jag ska tolka ditt inlägg?"
Tolkar detta som att Mammotions mjukvara gör att dessa klippare sliter mer på gräset.
Eller hur ska jag tolka/förstå dig rätt 🤔
En trådad klippare är överallt utan en plan, klipper planlöst, ibland flera ggr på samma ställe.
En RTK - kamera/360 gr laser klippare har en noga uttänkt plan som kortar ned klipptiden rejält.
Viktig parameter för mig + att slippa gräva ned en guidekabel i backen.
Detta om planen är att renovera gräsmattan tex.
Baggis att programmera om klippzoner 👍
Jag är helt införstådd med olika tekniker mellan trådat/icke trådat.
Vad som är viktigt för dig är inte viktigt för mig, jag har tid och klipparen är överdimensionerad i m2 för mig. Mao att spara tid är helt egalt för mig.
Det jag bryr mig om är funktionalitet och resultat för mig och min tomt (återigen att din klippare fungerar på din tomt har du varit tydlig att kommunicera).
Tycker faktiskt att det var lättare att flytta tråd än att programmera om perimetern, åtminstone på tråd som inte legat orörd i flera år, både tidsmässigt och handhavande.
Tillägg, framförallt var det superenkelt att lägga till NGZ på områden jau tillfälligt inte ville klippa tex nysådd.
Eee vaa 😀
Får jag ej handla vad jag vill, wtf.....
Har totalt 600 kvm gräsyta i dagsläget.
Klipper nääästan allt på en laddning.
Den avverkar 40 cm brett.
Den har ett (för mig) ett överdimensionerat batteri på 12 Ah som troligtvis kommer att överleva i mååånga år.
Den ser cool ut, Luba AWD 5000 såg ännu coolare ut utan kamera och samma slags hjul runt om 👍
Det är/var den bästa klipparen 2025.
Den har både RTK antenn och iNavi.
Kanske är osvensk på detta sätt 😀
På vilket sätt skulle min klippare bli dyrare att underhålla 🤔
Är inne på sid 2 av 4 på knivarna, en sida/ säsong.
Klart du får köpa vad du vill, har du pengar så varför inte 🤷♂️👍
Men varför?
Jag är helt införstådd med olika tekniker mellan trådat/icke trådat.
Vad som är viktigt för dig är inte viktigt för mig, jag har tid och klipparen är överdimensionerad i m2 för mig. Mao att spara tid är helt egalt för mig.
Det jag bryr mig om är funktionalitet och resultat för mig och min tomt (återigen att din klippare fungerar på din tomt har du varit tydlig att kommunicera).
Tycker faktiskt att det var lättare att flytta tråd än att programmera om perimetern, åtminstone på tråd som inte legat orörd i flera år, både tidsmässigt och handhavande.
På sociala medier, speciellt i början på en klippsäsong när nya ägare ej är införstådd med tekniken.
Så blir det svordomar och jag ska lämna tillbaka skiten inlägg.
Jag brukar då komma med tips och trix, svårt att veta hur det gick, är mycket ovanligt med att ngn återkommer med resultatet.
Jag brukar också berätta om min upplevelse av en mycket bra produkt.
Detta så ej nya kunder blir avskräckta av allt negativt.
Sett såna tveksamheter.
Man har definitivt uppdaterat positioneringen igen.
Det har officiellt kommit två uppdateringar idag. Vilken den tredje jag tagit är vet jag inte riktigt, det kanske vara samma uppdatering två gånger?
Edit: notera också det med "rear wheel lift detection". Det är inte helt orimligt en buggfix för problemet med att den backar över perimetern. Jag får ta bort det virtuella staketet där konsekvensen inte är så stor och testa ett tag.
På sociala medier, speciellt i början på en klippsäsong när nya ägare ej är införstådd med tekniken.
Så blir det svordomar och jag ska lämna tillbaka skiten inlägg.
Jag brukar då komma med tips och trix, svårt att veta hur det gick, är mycket ovanligt med att ngn återkommer med resultatet.
Jag brukar också berätta om min upplevelse av en mycket bra produkt.
Detta så ej nya kunder blir avskräckta av allt negativt.
Sett såna tveksamheter.
Bra, men förstår faktiskt inte vad detta har med Luba mini 2 awd 1000s mjukvara att göra 🤷♂️ (du verkar gilla att byta fokus)
Och för nytillkomna: jag är mycket nöjd med hårdvaran men ser utvecklingspotential i mjukvaran.
Bra, men förstår faktiskt inte vad detta har med Luba mini 2 awd 1000s mjukvara att göra 🤷♂️ (du verkar gilla att byta fokus)
Och för nytillkomna: jag är mycket nöjd med hårdvaran men ser utvecklingspotential i mjukvaran.
Tror vi diskuterar Mammotion klippare i denna tråd.
Så mitt intresse är just detta, alla modeller.
Men kan naturligtvis min bäst, men snappar upp info om alla modeller.
Mammotion borde vara ett och samma företag.
Det har jag aldrig sagt men jag har genom åren haft väldigt märkliga fel som visat sig bero på "skakiga" minneschip. Jag tror också att mjukvarubuggar är troligast, men tycket inte man ska utesluta möjligheten att hårdvaran har problem.
Nä, det var ett exempel från min sida på hur man kan resonera "rätt" men ändå hamna i fel slutsats.
Det är klart att med begränsade analysmöjligheter kan man inte annat än att komma med mer eller mindre kvalificerade gissningar, men det är i sammanhanget en astronomisk skillnad på att "det kan lika gärna vara hårdvarufel" och "hårdvarufel kan inte uteslutas".
Sen kan det naturligtvis också vara en hybrid där ett hårdvaruproblem triggar ett beteende i programvaran som borde hanterats bättre, dvs. en dålig felhantering. Låt oss t.ex. säga att det är glapp i WiFi-antennen så att den tappar kontakt med nätet och att NetRTK-funktionen buggar ur pga detta.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.