Bigpapa skrev:
Det var 2 gubbar som jobbade minst 10h dagligen under 3 dagar. .
Utländsk firma??

Fred vom Jupiter skrev:
Byggis: Jodå, Skatteverket gör ibland kontroller innan man betalar ut ROT, men troligen är du inte tillräckligt skum för att ha råkat ut för det.
Eller företagen jag anlitat, eller inte anlitat hehe....:-)

60 timmars jobb för att måla ett tak. Ja jösses.

Nyfniken skrev:
60 timmars jobb för att måla ett tak. Ja jösses.
Jag tycker inte det är orimligt.

Svensk firma, men sedan när jobbet skulle utföras var det 2st utländska arbetare som utförde arbetet, kunde knappt svenska.
För övrigt avseende priset, så var det fast pris.
Hade 3 offerter från tre olika byggbolag, skillnaden mellan dessa var obetydlig.

Redigerat:
Jag har kommit i samma fälla, jag hade fått målarfärg från min far för länge sedan och min far lever inte längre så han kan inte intyga att jag har fått färgen. Handläggaren på skatteverket uppmanade mig då att hitta några kvitton från tidigare arbete. När jag hade sänt in dessa kvitton så fick jag avslag i alla fall och fick ingen motivering heller.

ByggBo1959 skrev:
Jag har kommit i samma fälla, jag hade fått målarfärg från min far för länge sedan och min far lever inte längre så han kan inte intyga att jag har fått färgen. Handläggaren på skatteverket uppmanade mig då att hitta några kvitton från tidigare arbete. När jag hade sänt in dessa kvitton så fick jag avslag i alla fall och fick ingen motivering heller.
Just målarfärg och som du skriver fått för länge sedan av en person som idag är avliden kan nog ge en hel del frågetecken utifrån att målarfärg "nog" ses som en färskvara. Nu vet jag inte färgtyp, men dagens vattenbaserade sorter surnar/ruttnar. Jag säger inte att din färg var dålig men det kan säkerligen leda till frågor och stor tveksamhet om det kan stämma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.