551 läst ·
4 svar
551 läst
4 svar
ROT-avdrag plattläggning
Vi har trädäck vid uterummet (som också hade trägolv men vi tog bort pga råttor flyttade in) och bort till garaget. Vi gjöt platta i uterummet för att bli av med råttorna och nu har de flyttat in under kvarvarande trädäck. Håller på att bli galen på detta!
Är det helt omöjligt att få ROT-avdrag om vi tar bort trädäcket och lägger plattor istället? Vi vill ju bara bli av med råttorna en gång för alla!!!
Är det helt omöjligt att få ROT-avdrag om vi tar bort trädäcket och lägger plattor istället? Vi vill ju bara bli av med råttorna en gång för alla!!!
Varför skulle det vara omöjligt menar du?A A-M-S skrev:Vi har trädäck vid uterummet (som också hade trägolv men vi tog bort pga råttor flyttade in) och bort till garaget. Vi gjöt platta i uterummet för att bli av med råttorna och nu har de flyttat in under kvarvarande trädäck. Håller på att bli galen på detta!
Ah, OK, jag ser. Jag gissar att lagstiftaren egentligen vill undvika anläggning av garageuppfart, trädgårdsgångar mm samt pooldäck och liknande. Kanske gör detta att även ditt projekt hamnar utanför gränsen för vad som accepteras.L L A Axelsson skrev:
Hör med entreprenörer hur de ser på det tycker jag, och vilka erfarenheter de har.
Vill man chansa att gå under radarn borde det gå att skicka in ROT och se till att fakturan anger "renovering av altan" eller liknande, och så får du vara beredd på att eventuellt bli nekad ROT. Vill du vara mer ordentlig får du fråga Skatteverket. Det är väl då viktigt att visa och förklara hur och var altanen ligger. Sammankoppling med bostaden bör vara till din fördel.
Klicka här för att svara