jag vet inte exakt hur en sådan modell fungerar, vet bara att den inte är helt ovanlig. Jag skulle nog lagt ned en del tid på att ta reda på dels vad som faktiskt gäller, dels varför de har ett sådant upplägg, om jag skulle överväga att anlita en firma med konstigt upplägg.

Ett bolag kan iofs ha relevanta försäkringar utan att ha F skatt.

Jag har ex. fått uppfattningen att en del byggföretag har just upplägget med ett försäljningsbolag som ser bra ut kreditmässigt (har nog även F-skatt för att se bra ut). Sedan har de ett annat bolag vid sidan om som står för produktionen, det bolaget sätts sedan i konkurs med lämpliga mellanrum, typ var tredje år.

Nanny Fine
Har du org. nr kan du kolla med skatteverket om de verkligen inte har f-skattesedel. I annat fall skulle inte jag heller anlita företaget!

Alltid f-skattsedel! Enda regeln man behöver tänka på. Varför chansa, alla seriösa hantverkare har f-skatt vilket är en stämpel på att man är just seriös. Sedan kan naturligtvis även en med f-skatt visa sig vara en riktig buse, men det kan man ju aldrig försäkra sig emot... Avsaknad av f-skatt hade iaf fått mig att tacka för mig och leta vidare!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.