C
B Boolean skrev:
Tror tyvärr att gängorna stoppar
Pressa in torx-biten i hålet du har borrat med hjälp av en polygrip/skruvtving alltså.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Mitt standardtips: ATF-olja och tålamod.
Värm med varmluftpistol, om det inte riskerar att sätta eld på något. Lägg på några droppar ATF på snutten som sticker ut på baksidan, kryper lättare in så.
Vänta.
Upprepa 1-2 ggr om dagen i nån vecka eller två så är den nog lös sen.

Problemet är löst .. eller iaf borta. Försökte borra upp ett spår och sedan köra lite mejsel ihop m lätt tryck. Antar att 50+ år på plats kanske bidrog. Bifogar bilder

Tack för bra och suveränt snabba svar!!

• Öppet hål i en vit vägg där kablar syns, intill en kabelkanal, efter ett försök till reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal skruv efter att ha borrats och mejslats ut från sin 50-åriga plats, visas ovanför ett mejsel på träunderlag.
    Skapa konto
  • Närbild av en gammal, lätt skadad list i ett hörn med spår av borrning och mejselarbete.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Gilla
InsidersUnited och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Pressa in torx-biten i hålet du har borrat med hjälp av en polygrip/skruvtving alltså.
Smart

B Boolean skrev:
Smart
Så gör jag nästa gång :)

PS, obduktionen visade att jag nog var chanslös. Materialet verkar helt sammanoxiderat o visar rester av färg i spåren :)

B Boolean skrev:
PS, obduktionen visade att jag nog var chanslös. Materialet verkar helt sammanoxiderat o visar rester av färg i spåren :)

• En skruv med grov gänga och en mutter som står fastsatt i en brun träskiva.
    Skapa konto
Mja...olja löser oxid, en vecka eller två, så...

• Gilla
Boolean
  • Laddar…
T
B Boolean skrev:
Problemet är löst .. eller iaf borta. Försökte borra upp ett spår och sedan köra lite mejsel ihop m lätt tryck. Antar att 50+ år på plats kanske bidrog. Bifogar bilder

Tack för bra och suveränt snabba svar!!
Vad bra, du körde på min lösning! ;)

• Gilla
Boolean
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.