Hej!
Jag fick lite hybris när jag insåg att man kunde skruva upp köksavloppen med silen som stoppar större grejjer att åka ner. När jag hade gjort rent så skulle jag skruva dit den igen men gjorde såklart lite för hårt så den gick av.
Det är alltså en hålskruv (se bifigad bild), försökt få fram svar och som jag fattar det behövs en torx-sats, med T40 var för liten.
Så antingen behöver jag köpa en större, T50 eller T60 för att kunna få ur den avbrutna skruven.
Eller är det någon annan som har något tips?
Det är en sån här variant:
Tack på förhand!
MVH Lisa
Jag fick lite hybris när jag insåg att man kunde skruva upp köksavloppen med silen som stoppar större grejjer att åka ner. När jag hade gjort rent så skulle jag skruva dit den igen men gjorde såklart lite för hårt så den gick av.
Det är alltså en hålskruv (se bifigad bild), försökt få fram svar och som jag fattar det behövs en torx-sats, med T40 var för liten.
Så antingen behöver jag köpa en större, T50 eller T60 för att kunna få ur den avbrutna skruven.
Eller är det någon annan som har något tips?
Det är en sån här variant:
https://www.vvsobadrum.se/reservdel...duHbdP2qxxHqm6DTMebf7b-tgvbmfXtRoCcR8QAvD_BwE
Tack på förhand!
MVH Lisa
Jag bor i ett hus från 2012 så vet inte om den har blivit lite rostig, så själva "toppen" på skruven gick av och den andra delen sitter i själva korgventilen/plastdelen. Så jag har inget spår att skruva i längre.. Kan ta en bild senare idag eller imorgon.E Edlunn skrev:
Klicka här för att svara