God fortsättning, vad tror ni om detta?
Miljö matkällare med perfekt temperatur för öl mm.
Ventilgång på några meter med ventillock där den integrerade skruven gått av nästan perfekt i höjd med den gängade väggdelens yta.
Ev har tidigare ägare lyckats måla fast skruven.
Kommer inte åt att nypa med tång eller annat verktyg. Testat rostlösare.
Testat att sätta in ny skruv för att dra loss men fäster inte.
Försökt få till spår för mejsel, men det finns inte mycket att ta av.
Planen är nu att borra ett hål genom ca 15 mm skruvämne och försöka hitta något jag kan få igenom (koniskt ev) för att kunna få kraft. Tror dock att det kommer att slira.
Ev spräcka, men godset är klent.
Jag kan förstås slå bort allt och ersätta, men jag tycker gammalt är tilltalande o lägger hellre ner lite energi.
Någon med bra input?
Miljö matkällare med perfekt temperatur för öl mm.
Ventilgång på några meter med ventillock där den integrerade skruven gått av nästan perfekt i höjd med den gängade väggdelens yta.
Ev har tidigare ägare lyckats måla fast skruven.
Kommer inte åt att nypa med tång eller annat verktyg. Testat rostlösare.
Testat att sätta in ny skruv för att dra loss men fäster inte.
Försökt få till spår för mejsel, men det finns inte mycket att ta av.
Planen är nu att borra ett hål genom ca 15 mm skruvämne och försöka hitta något jag kan få igenom (koniskt ev) för att kunna få kraft. Tror dock att det kommer att slira.
Ev spräcka, men godset är klent.
Jag kan förstås slå bort allt och ersätta, men jag tycker gammalt är tilltalande o lägger hellre ner lite energi.
Någon med bra input?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 557 inlägg
Borra ur och gänga om. Om inte ovanstående fungerar.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 557 inlägg
Du kan sätta på två muttrar som du drar mot varandra med en bricka emellan, sedan drar du alltihopa.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 557 inlägg
Jag trodde det stack ut en bit av den avbrutna bulten på baksidan?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 932 inlägg
Ser ju ut som nån borrat ett hål redan..
Värmer du upp den rejält med värmepistolen så borde det gå att få ur den med en grispitt...
Värmer du upp den rejält med värmepistolen så borde det gå att få ur den med en grispitt...