Man ersätter bara M4skruven med en ny lång plåtskruv och vrider locket några mm i sidled

Mad_Man skrev:
Det jag menade var att det sitter i metallskena i doslocket ([länk]), mellan skruvhålen. Och att skruvhålen i metallskenan har M gänga.
Ja, köp ELJO Trend istället. Då går allt enklare. Dom där är bara jobbiga att installera. Har inga snabbkopplingar, denna dåliga metallskena som du upptäckt nackdelar med, PH-skruv istället för PZ-skruv, och bygger väldigt mycket in i dosan pga. av klossen som man ansluter trådarna i.

//Patrik

Är det inte värt att prova superlim?

hek skrev:
Är det inte värt att prova superlim?
Nej, det är inget alternativ. Man ska kunna ta bort lamputtaget för inspektion, troligtvis är det dessutom en kopplingsdosa.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Ja, köp ELJO Trend istället. Då går allt enklare. Dom där är bara jobbiga att installera. Har inga snabbkopplingar, denna dåliga metallskena som du upptäckt nackdelar med, PH-skruv istället för PZ-skruv, och bygger väldigt mycket in i dosan pga. av klossen som man ansluter trådarna i.

//Patrik
Jaha, där ser man... Får investstera i en sådan när det är dags att återuppta det arbetet. Just har jag en provisorisk lösning, så jag övergått till nästa arbetsmoment; golvläggning.

Limma fast något i skruven naturligtvis (för att få ut den). :)

hek skrev:
Limma fast något i skruven naturligtvis (för att få ut den). :)
Funkar det? Min erfarenhet är tt lim har ganska dålig "vridstyrka". Och för att få ut skruven så kärvs just det.

Mad_Man skrev:
Jaha, där ser man... Får investstera i en sådan när det är dags att återuppta det arbetet. Just har jag en provisorisk lösning, så jag övergått till nästa arbetsmoment; golvläggning.
Lycka till med bygget!

(http://www.elonline.se/eljo-trend-lamputtag-for-takdosa/454-0)

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.