28 225 läst ·
261 svar
28k läst
261 svar
Athom Homey Pro
Renoverare
· Stockholm
· 20 804 inlägg
Jag har inte riktigt förstått viljan av att ha skärmar på väggar för att styra smartahemmet. Dels passar det inte in i ett gammalt hus och sedan är det ju helt redunant när man kan be google home utföra jobbet.
edit: Och vill man kolla stats etc så är ju inte mobilen långt bort
edit: Och vill man kolla stats etc så är ju inte mobilen långt bort
Ja, men det enda man behöver förstå är väl att vi alla är olika, och har olika kravbilder.AndersMalmgren skrev:
Och vad som är "fint" och "fult" respektive "opassande" är ju en bedömningssport till 100%.
Jag vill till exempel ha en stor skärm (eller flera) för att det är grymt läckert och vackert, dock så har jag inte behovet av att kunna styra någonting från den, bara visualisera.
Så därav min fråga om funktionaliteten med den nya finessen i Homey.
Renoverare
· Stockholm
· 20 804 inlägg
Jag respekterar din rätt att ha dålig smakHannuse skrev:
Ja, men det enda man behöver förstå är väl att vi alla är olika, och har olika kravbilder.
Och vad som är "fint" och "fult" respektive "opassande" är ju en bedömningssport till 100%.
Jag vill till exempel ha en stor skärm (eller flera) för att det är grymt läckert och vackert, dock så har jag inte behovet av att kunna styra någonting från den, bara visualisera.
Så därav min fråga om funktionaliteten med den nya finessen i Homey.
En bra funktion i Hubitat är att man kan ta en dashboard vilken som och genera en länk du kan sedn köra denna länk från vilken webläsare som helst på nätverket eller tom från WAN om du skapar en publik länk. Kanske finns någit liknande i Athom?
Nej, det finns inte i Homey.
Och jag har inget behov av att kunna styra saker via en TV, gissar att det blir ganska klumpigt på någonting som inte har pekskärm?
Jag har redan en surfplatta på väggen för att styra de funktioner som används mest, så där är jag nöjd, funkar kalasbra.
TV:n ska bara visa fina grafer, och kanske något mätvärde, därav frågan om hur det fungerar med "dashboards".
Och jag har inget behov av att kunna styra saker via en TV, gissar att det blir ganska klumpigt på någonting som inte har pekskärm?
Jag har redan en surfplatta på väggen för att styra de funktioner som används mest, så där är jag nöjd, funkar kalasbra.
TV:n ska bara visa fina grafer, och kanske något mätvärde, därav frågan om hur det fungerar med "dashboards".
Renoverare
· Stockholm
· 20 804 inlägg
Out of the box är hubitats widgets för dashboards ganska spartansk, men du kan skriva egna i groovy eller tanka ner Community widgets.Hannuse skrev:
Nej, det finns inte i Homey.
Kanske inte värt lämna ett ecosystem för dock
Den stora nackdelen med Homey dashboards är att de inte är webbaserade, därav behöver man för tillfället deras app installerad.
Det går såklart att komma runt ifall man exporterar sin data och bygger en egen webbaserad lösning som visar statistik och fina grafer.
Det går såklart att komma runt ifall man exporterar sin data och bygger en egen webbaserad lösning som visar statistik och fina grafer.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden