28 218 läst ·
261 svar
28k läst
261 svar
Athom Homey Pro
Det är imponerande med tanke på att Linux blir 35 år i år.Alfredo skrev:
Med kringliggande programvaror syftade jag exempelvis på emacs som jag började använda 1987. Unix/Linux-baserade system stötte jag på för första gången runt 1983, vilket är 43 år sedan, och då i form av ett "hård-/mjukvaruutvecklingssystem" från Philips som hade någon unixvariant som operativsystem. Tror till och med jag nämnt det systemet i någon tråd här. Linux som det primära valet på skrivbordet har det varit sen något år innan millennieskiftet, så här är det gränsfall om det är trettio år sedan.useless skrev:
Kul att du blir imponerad för övrigt, 😉
Renoverare
· Stockholm
· 20 787 inlägg
Emacs är ju i princip lika värdelöst idag som för 30 år sedan. Medans riktiga IDEer har fått code completion och massor annat nyttigt.
Jag skulle inte ens göra ett litet, litet hobby-projekt med det. Inget slår VS + resharper (rider är lika bra dock). 95 procent av allt man behöver göra når man via alt + enter super nice.
Edit: tror jag har någon gammal devlog som visar hur awesome det är
Jag skulle inte ens göra ett litet, litet hobby-projekt med det. Inget slår VS + resharper (rider är lika bra dock). 95 procent av allt man behöver göra når man via alt + enter super nice.
Q.E.D.Alfredo skrev:
Emacs har komplettering sedan 1985 och idag finns många olika metoder för komplettering. Även om det i grunden är meningslöst att jämföra en lisp-maskin med en IDE, då de är till för helt olika saker, så kan du använda lisp-maskinen som IDE, men inte tvärtom. Lisp har för övrigt en spännande bakgrund i AI-forskning sedan 50-talet och framåt, ett relativt aktuellt ämne än idag. Men suum cuique.AndersMalmgren skrev:
Emacs är ju i princip lika värdelöst idag som för 30 år sedan. Medans riktiga IDEer har fått code completion och massor annat nyttigt.
Anders slutade med Emacs strax före 1985.B byabin skrev:Q.E.D.
Emacs har komplettering sedan 1985 och idag finns många olika metoder för komplettering. Även om det i grunden är meningslöst att jämföra en lisp-maskin med en IDE, då de är till för helt olika saker, så kan du använda lisp-maskinen som IDE, men inte tvärtom. Lisp har för övrigt en spännande bakgrund i AI-forskning sedan 50-talet och framåt, ett relativt aktuellt ämne än idag. Men suum cuique.
Renoverare
· Stockholm
· 20 787 inlägg
Uppdaterar med lite info om termometern.Hannuse skrev:
Nu kanske det finns en hyfsad lösning på temperaturgivare med exten prob, Sonoff SNZB-02LD.
Den här har dessutom ett brett mätområde (-40 till+115).
Zigbee i och för sig, jag hade hellre sett en Zwave, men har beställt några för att testa.
Första testet blir att sätta den på "rätt" nivå i bastun, kommer att bli magiskt att få en mer korrekt temperatur än vad jag har idag.
Den finns nu också med i den officiella Sonoff-appen för Homey Pro, så det bör lira (v 1.7.5).
Återkommer när dom anländer.
[bild]
Klanderfri funktion så här ett år senare.
Nu är batteriet nere på 6%, så det börjar bli dags för byte, men bra att få in den statusen i Homeyn, så då får man ju notis om det i tid.
Så ett års batteritid skulle jag säga.
Är det någon som testat den nya funktionen att köra Homeyn på TV:n?
Tänkte hur det funkar i praktiken, och om det går att köra "Instrumentpaneler" på ett trevlig sätt.
Det skulle ju vara min dröm, men skulle vilja veta mer innan jag köper en TV enkom för detta.
Tänkte hur det funkar i praktiken, och om det går att köra "Instrumentpaneler" på ett trevlig sätt.
Det skulle ju vara min dröm, men skulle vilja veta mer innan jag köper en TV enkom för detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag installerade precis appen på min LG TV, inte imponerad, segt och buggigt. Tog ca 30 sekunder sedan hängde sig allt.
Jag såg endast flikar för favoriter, enheter samt flöden. Så just nu inga dashboards verkar det som.
Hyfsat likt Android appen i layout, kan tyvärr inte visa någon screenshot då det enda jag ser sedan den crashade är detta felmeddelande.
Jag såg endast flikar för favoriter, enheter samt flöden. Så just nu inga dashboards verkar det som.
Hyfsat likt Android appen i layout, kan tyvärr inte visa någon screenshot då det enda jag ser sedan den crashade är detta felmeddelande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, intressant att höra, tack för infon. 👌Walle85 skrev:
Jag installerade precis appen på min LG TV, inte imponerad, segt och buggigt. Tog ca 30 sekunder sedan hängde sig allt.
[bild]
Jag avvaktar nog lite tills jag vet mer om detta.