27 543 läst ·
251 svar
28k läst
251 svar
Athom Homey Pro
Det är imponerande med tanke på att Linux blir 35 år i år.Alfredo skrev:
Med kringliggande programvaror syftade jag exempelvis på emacs som jag började använda 1987. Unix/Linux-baserade system stötte jag på för första gången runt 1983, vilket är 43 år sedan, och då i form av ett "hård-/mjukvaruutvecklingssystem" från Philips som hade någon unixvariant som operativsystem. Tror till och med jag nämnt det systemet i någon tråd här. Linux som det primära valet på skrivbordet har det varit sen något år innan millennieskiftet, så här är det gränsfall om det är trettio år sedan.useless skrev:
Kul att du blir imponerad för övrigt, 😉
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Emacs är ju i princip lika värdelöst idag som för 30 år sedan. Medans riktiga IDEer har fått code completion och massor annat nyttigt.
Jag skulle inte ens göra ett litet, litet hobby-projekt med det. Inget slår VS + resharper (rider är lika bra dock). 95 procent av allt man behöver göra når man via alt + enter super nice.
Edit: tror jag har någon gammal devlog som visar hur awesome det är
Jag skulle inte ens göra ett litet, litet hobby-projekt med det. Inget slår VS + resharper (rider är lika bra dock). 95 procent av allt man behöver göra når man via alt + enter super nice.
Q.E.D.Alfredo skrev:
Emacs har komplettering sedan 1985 och idag finns många olika metoder för komplettering. Även om det i grunden är meningslöst att jämföra en lisp-maskin med en IDE, då de är till för helt olika saker, så kan du använda lisp-maskinen som IDE, men inte tvärtom. Lisp har för övrigt en spännande bakgrund i AI-forskning sedan 50-talet och framåt, ett relativt aktuellt ämne än idag. Men suum cuique.AndersMalmgren skrev:
Emacs är ju i princip lika värdelöst idag som för 30 år sedan. Medans riktiga IDEer har fått code completion och massor annat nyttigt.
Anders slutade med Emacs strax före 1985.B byabin skrev:Q.E.D.
Emacs har komplettering sedan 1985 och idag finns många olika metoder för komplettering. Även om det i grunden är meningslöst att jämföra en lisp-maskin med en IDE, då de är till för helt olika saker, så kan du använda lisp-maskinen som IDE, men inte tvärtom. Lisp har för övrigt en spännande bakgrund i AI-forskning sedan 50-talet och framåt, ett relativt aktuellt ämne än idag. Men suum cuique.
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Uppdaterar med lite info om termometern.Hannuse skrev:
Nu kanske det finns en hyfsad lösning på temperaturgivare med exten prob, Sonoff SNZB-02LD.
Den här har dessutom ett brett mätområde (-40 till+115).
Zigbee i och för sig, jag hade hellre sett en Zwave, men har beställt några för att testa.
Första testet blir att sätta den på "rätt" nivå i bastun, kommer att bli magiskt att få en mer korrekt temperatur än vad jag har idag.
Den finns nu också med i den officiella Sonoff-appen för Homey Pro, så det bör lira (v 1.7.5).
Återkommer när dom anländer.
[bild]
Klanderfri funktion så här ett år senare.
Nu är batteriet nere på 6%, så det börjar bli dags för byte, men bra att få in den statusen i Homeyn, så då får man ju notis om det i tid.
Så ett års batteritid skulle jag säga.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden