40 912 läst ·
109 svar
41k läst
109 svar
Återta medgivande
Det stämmer, men det måste också handlas in. Och har man grejorna redan hemma när man frågar grannen om lov, är man sent ute.
Men jag är inte övertygad att grannen behövde fråga om ts godkännande
Men jag är inte övertygad att grannen behövde fråga om ts godkännande
Redigerat:
Utan att veta vad det är för plank/staket så är det svårt veta grannens syfte med att slänga upp det så fort.
Vissa typer slängs upp på någon timme, men är det ett avancerat plank med gjutna stolpar som byggts på en dag så blir det lite mer suspekt.
Vissa typer slängs upp på någon timme, men är det ett avancerat plank med gjutna stolpar som byggts på en dag så blir det lite mer suspekt.
Suspekt och suspekt men nog tycker jag man kan ana en baktanke. De allra flesta "söker" nog först tillstånd till ett staket för att därefter börja fundera/planera över såna saker som stakettyp, inköpsställen, utförare mm. Det tar nog nästan alltid mer än en dag.A AskeHolst skrev:
Hur lång tid ska man då vänta från man har fått medgivandet till man kan sätta upp staketet utan att någon ska misstänka att det finns "baktankar"?
Jag hade i min enfald lätt gjort misstaget att fråga någon om det är ok att göra något och sen gjort det direkt efter om de sade direkt att var ok. Man är det så att det förväntas en viss tid för ånger är det ju bra att veta.
Jag hade i min enfald lätt gjort misstaget att fråga någon om det är ok att göra något och sen gjort det direkt efter om de sade direkt att var ok. Man är det så att det förväntas en viss tid för ånger är det ju bra att veta.
Man kan nog göra det direkt efter godkännandet, men då ska man också ha det godkännandet man behöver, dvs underskrift av alla berörda fastighetsägare på en liten skiss inkl. karta av den tänkta åtgärden. Sedan tycker jag att beslut som tas (eller ska tas) på direkten är dåliga beslut. Man behöver tid att fundera över vad man anser om åtgärden.A AskeHolst skrev:
Så hade grannen lämnat lite papper hos grannfrun och frågat om hon och hennes man kunde titta på det och skriva under det, kan grannen börja direkt när han får tillbaka pappret. Han kan även be grannfrun att återkomma med ett snabbt svar för att han har en ledig dag imorgon, som han tänkte använda till bygget.
Klicka här för att svara