Återta medgivande

34k läst  109 svar

Sida 1 av 8
  1. J
    Medlem Nivå 5
    Hej undrar om det går åter ta ett medgivande om staket ?
    De frågade min Sambo och hon sa ja, Hon var så korkad och frågade inget om hur de skulle göra och frågade inte mig.

Har inte tagit någon diskussion med dem pga de får hon göra nu när hon har ställt till det.

2. Andreas_kalmar
    Renoverare · Nivå 10
    Är det ett vanligt staket eller plank?

3. J
    Medlem Nivå 5
    Plank

4. Andreas_kalmar
    Renoverare · Nivå 10
    Då tycker jag att du och hon går in och pratar med grannen tillsammans annars är nog risken att hon för att slippa en konflikt låter dom bygga iallafall.

5. J
    Medlem Nivå 5
    Det är redan byggt, de frågade imorse och nu när jag kom hem var det uppe.

nissenhj gillar
  6. Andreas_kalmar
    Renoverare · Nivå 10
    Då är det nog kört tyvärr

Atom, Rdna, matsgran och 1 till gillar
  7. G
    Medlem · Nivå 8
    Snabba ryck. Dom måste nästan förstått att hon skulle godkänna men inte du och medans du va på jobbet så smällde dom upp det illa kvickt! Haha..
    Kolla höjden osv. Och se om bygglov finns, dom har kanske missat det? Bara att anmäla.

8. hsd
    Medlem · Nivå 10
    Det är ju bara att säga till om att Ni godkänt ett staket men inte ett plank

9. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 19
    Varför då? Rent formellt skulle väl grannen ha stämt av med båda ägarna till grannfastigheten. Väldigt skumt att de frågar så tätt inpå bygget. Eller åkte de och köpte ett prefabplank och smäckte upp direkt efter att de frågat?

Redigerat 1 jun 19:28
  10. J
    Medlem Nivå 5
    Ja det är ett färdigt, är inte fult eller så. Men är tveksamt till att häcken blir så fin när det står emot den.

Vi tog ned häcken i samråd med dem i våras, för att den var så ful. Så tänkte den skulle förnyas. Men den blir nog inte så fin när den inte får någon sol från ena sidan och kan inte klippas.

11. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 19
    Jag tror nog att ni kan kräva att de tar ner det. Ni får väl tänka efter om det känns värt det att ta konflikten.

12. J
    Medlem Nivå 5
    Det får nog smälta några dagar, för just nu är jag bara jävligt irriterad.

13. D
    Medlem · Nivå 14
    Om de har fått okej för staket och byggt plank så har de kunnighet medgivande. Staket kan de för övrigt bygga utan medgivande.

14. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 13
    Skulle nog också hävda att de inte har tillräckligt medgivande. Har hon godkänt ett staket och de byggt ett plank är det definitivt inget medgivande, och har hon ändå godkänt det tycker jag att det faktum att det är muntligt och bara en av två(?) ägare som givit medgivandet gör att det inte räcker.

15. harry73
    Allvetare · Nivå 20
    Alla fastighetsägare ska godkänna, och det ska helst vara skriftligt av bevisskäl.
    Bara att säga att du inte godkänner och att utförandet inte ör enkigt sambons muntliga godkännande.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: