15 514 läst ·
125 svar
16k läst
125 svar
Återanvända slängda saker på returpunkten?
Om man exempelvis röjer ett hus och garage fullt med gammalt skräp och saker så orkar man inte vara allt för noga äkte själv med järnskrot tio lass till skroten och mycket till återvinning. Jag kan uppriktigt säga att jag i dag ångrar en del men orkade jag inte fast det sved. Tog ändå några månader.Immobil skrev:
Fy vad avundsjuk jag blir, var är ni där man som privatperson kan handla på skroten? Den sista jag kände till låg 40 min bort och stängde för privatpersoner förra året. 😢
Sedan finns ju kommunala återbruket, och det är ju ett jättebra initiativ. Men det har öppet typ kl 10-14 två vardagar i veckan (dvs när jag är på jobbet) och när jag kollade nu har de "sommarstängt" hela jun-aug.
Sedan finns ju kommunala återbruket, och det är ju ett jättebra initiativ. Men det har öppet typ kl 10-14 två vardagar i veckan (dvs när jag är på jobbet) och när jag kollade nu har de "sommarstängt" hela jun-aug.
En sak man kan använda en gammal brandsläckare till om den är väl rengjord är att fylla den med kolsyra för exempelvis svetsning.Immobil skrev:
Här är en firma som säljer i närheten om man behöver lite att svetsa i 🤓https://skrotemil.se/säljestorparavgrund skrev:
Fy vad avundsjuk jag blir, var är ni där man som privatperson kan handla på skroten? Den sista jag kände till låg 40 min bort och stängde för privatpersoner förra året. 😢
Klicka här för att svara