E erkka skrev:
Alright, så ett kopplingsur som styr en kontaktor ersätter i princip den gamla lösningen?
Ja, dock har bef. utrustning några brytare för att påverka styrningen, exakt hur, oklart.
Enklast är att koppla bort bef. ur (spänningsmatning och kontakt) och ansluta ett nytt din-monterat ur.
Sedan vet vi inte om lådan kan sitta kvar vid byte av central osv.

• Gilla
erkka
  • Laddar…
E erkka skrev:
Ja jag såg denna med, men kunde inte se att dom går att koppla in / ur på enkelt sätt (ett knapptryck).

EDIT: Läste lite noggrannare bruksanvisning och visst går det att koppla ur, men nu såg jag att det var enbart var för 230V, men radiatorerna är väl 400V.
Hur det ser ut hos dig kan vi bara gissa men den typen av ur som jag gav exempel på är helt kompatibelt med ditt g:a ur. Dom får belastas med samma spänning över kontakterna inne i uren. Men eftersom du ska byta central kommer det väl en elektriker och hjälper dig. och för honom är det inga som helst problem med att koppla automatiken och se vad du behöver.
Så rådet är som alltid INNAN du gör en massa felköp så ta kontakt med elektrikern och gå igenom jobbet.

• Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
E
E elmont skrev:
Hur det ser ut hos dig kan vi bara gissa men den typen av ur som jag gav exempel på är helt kompatibelt med ditt g:a ur. Dom får belastas med samma spänning över kontakterna inne i uren. Men eftersom du ska byta central kommer det väl en elektriker och hjälper dig. och för honom är det inga som helst problem med att koppla automatiken och se vad du behöver.
Så rådet är som alltid INNAN du gör en massa felköp så ta kontakt med elektrikern och gå igenom jobbet.
Nej jag köper inget själv, men jag vill ha hela bilden framför mig sen när elinstallatören kommer på plats så att vi talar samma språk. Är ju inte helt kristallklart hur nuvarande komponenter är kopplade så vi kanske sparar lite tid på att vara förberedda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.