Hällde faktiskt i lite matolja, 1-2 matskedar efter art jag rengjorde pumpen första gången, ungefär samtidigt som tråden startades, med lite inbillningsfaktor så var den bättre😇 Men snarare oftare och längre perioder med ljud nu, fortfarande bara i fördisk

Har fått veta att felsökning med maskinen ute på golvet inte accepteras, så är i princip bestämt att det blir byte när den diskar dåligt eller lägger av.

Spanade lite mer på Elgiganten (närmast) igår, Det finns 3 val just nu, billig maskin ,dom hade någon Electrolux på "superdeal" för 5 papp, såg OK ut, rekommenderades inte.

Alt 2. Miele då jag gillar designen.

Alt 3. Som lockar just nu, En maskin med Comfort lift, landar då på minst 13 papp, och endast Electrolux eller AEG. Känns som det kan bli krångel, men samtidigt bra för min rygg tills det krånglar.

S skarj skrev:
Har fått veta att felsökning med maskinen ute på golvet inte accepteras, så är i princip bestämt att det blir byte när den diskar dåligt eller lägger av.

Spanade lite mer på Elgiganten (närmast) igår, Det finns 3 val just nu, billig maskin ,dom hade någon Electrolux på "superdeal" för 5 papp, såg OK ut, rekommenderades inte.

Alt 2. Miele då jag gillar designen.

Alt 3. Som lockar just nu, En maskin med Comfort lift, landar då på minst 13 papp, och endast Electrolux eller AEG. Känns som det kan bli krångel, men samtidigt bra för min rygg tills det krånglar.
Köp deras Kinamaskin epoq eller logi de kan du få med 7 års garanti.
Se upp att de inte säljer miele från Tjeckien, de är billiga men mest skräp
Komfort lift är ju helt suveränt när det fungerar om det fungerar, mycket barnsjukdommar
Blir det så är maskinen skrot, pluss det mesta av diskgodset..

Haha ja, det är lite så jag känner vilket gör att jag tvekar till comfort lift, känns som det är byggt för att krångla om man tittar på konstruktionen, säkert bra några år...Var vara att bestämma mig för en Tjekisk Miele på Power igår, lång leveranstid och att jag irriterade mig på att luckan åkte upp hela tiden plus att hela luckan kändes svajig som en kinamaskin jämfört med ASKOn som är helt stum. Därför kör jag experiment på ASKOn idag, flera och långa diskar, kan nästan helt konstatera att du har rätt om spolarmsväxlaren nu, den verkar ha fastnat nu, låter oftare och idag snurrar inte övre armen, öppnat under drift och den undre efterroterar varje gång och den övre står i exakt samma position som jag ställt den för hand, rakt fram. Skulle vara en extrem sannolikhet att det skulle hända på 10 öppningar under 2 olika program.
Ska testa överkorgsprogrammet sedan och konstatera om samma sak händer då.

Men all disk blir ren öven uppe, testade med fet stekpanna idag. Frun får välja om det blir en ny, eller ett försök att byta spolarmsväxlaren, ser inte nöjd ut hittills när jag föreslår det😇 Hittar bara Autodos maskiner på Tyska Miele. Lutar åt en Tjeckisk Miele eller AEG med comfort lift. Eller Netonnets maskin med 7 års garanti, men retar mig på korgarna redan innan köp, så den har svalnat.

• Gilla
Bill Algö
  • Laddar…
Faktiskt så snurrar övre armen vid överkorgsdisk programmet, iaf ibland. Men även undre snurrar vissa ggr trots överkorgsprogram, men det kanske är normalt.

• Gilla
Bill Algö
  • Laddar…
Spolar faktiskt på utav helsike från den övre armen nu, fick mig en dusch, men kan fortfarande vara så att den inte lyckas växla varje gång. Mer spolljud också nu när jag kör överkorgen, hörs tydligt i hela köket.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Sedan jag gjorde en hel "överkorgsdisk" har jag försökt att diska med lite mer fett på pannor och liknande, 2 dagar utan ljudet nu. Om man är positiv så kanske något har motionerats igång i spolarmsväxlaren. Bra diskresultat och inget skumt ljud. Blir att diska på och se om den klarar sig från att bli utbytt.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
S skarj skrev:
Haha ja, det är lite så jag känner vilket gör att jag tvekar till comfort lift, känns som det är byggt för att krångla om man tittar på konstruktionen, säkert bra några år...Var vara att bestämma mig för en Tjekisk Miele på Power igår, lång leveranstid och att jag irriterade mig på att luckan åkte upp hela tiden plus att hela luckan kändes svajig som en kinamaskin jämfört med ASKOn som är helt stum. Därför kör jag experiment på ASKOn idag, flera och långa diskar, kan nästan helt konstatera att du har rätt om spolarmsväxlaren nu, den verkar ha fastnat nu, låter oftare och idag snurrar inte övre armen, öppnat under drift och den undre efterroterar varje gång och den övre står i exakt samma position som jag ställt den för hand, rakt fram. Skulle vara en extrem sannolikhet att det skulle hända på 10 öppningar under 2 olika program.
Ska testa överkorgsprogrammet sedan och konstatera om samma sak händer då.

Men all disk blir ren öven uppe, testade med fet stekpanna idag. Frun får välja om det blir en ny, eller ett försök att byta spolarmsväxlaren, ser inte nöjd ut hittills när jag föreslår det😇 Hittar bara Autodos maskiner på Tyska Miele. Lutar åt en Tjeckisk Miele eller AEG med comfort lift. Eller Netonnets maskin med 7 års garanti, men retar mig på korgarna redan innan köp, så den har svalnat.
Tjeckiska miele är det många och dyra fel redan efter 2 år

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.