261 läst ·
23 svar
261 läst
23 svar
Asko diskmaskin, dova durrande ljud
Precis, det medför att vingen inte går i våg och fan slå emot korg och eller saltlocketS skarj skrev:
Den kostar en hundring och mycket lätt at byta
Var faktiskt billigare innan kineserna gjorde den
Ja, du har rätt, tog loss och kollade, om något så ser den mer snedsliten ut i verkligheten än på bilden, den kanske både är nedsliten och snedsliten, för saltlocket slår den emot lite när man roterar den för hand märkte jag igår, tänkte att den bärs upp lite av vattnet när den diskar, för det låter inget från det samt väl diskat i nedre korgen var gång, men mellan korgen ska ju även den få spray från denna, så det blir att beställa, gissar att plastdelen är limmad så man köper hela vingen?
Det är därifrån jS skarj skrev:Ja, du har rätt, tog loss och kollade, om något så ser den mer snedsliten ut i verkligheten än på bilden, den kanske både är nedsliten och snedsliten, för saltlocket slår den emot lite när man roterar den för hand märkte jag igår, tänkte att den bärs upp lite av vattnet när den diskar, för det låter inget från det samt väl diskat i nedre korgen var gång, men mellan korgen ska ju även den få spray från denna, så det blir att beställa, gissar att plastdelen är limmad så man köper hela vingen?
Ljudet kommer
Nej du byte bara plasten den sitter som en bajonett, ta tag och vrid moturs ett kvarts varv, se till att den ny hamnar lika med de två hajarna som syns på bilden
Bättre pris iaf!
Jag testade lite för klent, provade att ta loss den men tänkte att den är säkert limmad för att jävlas och bryter jag av den blir det att köpa nu maskin idag😇
Ska se om jag hittar den delen och beställer den innan jag provar att lossa den gamla, den diskar iaf med beröm just nu.
Nja, ljudet är ett helt annat ljud, tänk att du sitter i baksätet på en Merca diesel från 75 och föraren envisas att köra på 4 i en uppförsbacke i knappa 50 km/h, det är ett durrljud som hörs till angränsande rum, men det är aldrig längre än några sekunder samt alltid i samband (läs i anknytning) till vad jag tolkar som första tömning efter avspelning, menades lampan lyser blått (indikerar att du fortfarande kan lägga till mera disk), strax efter durrknarret blir lampan röd. Det är endast i detta moment och endast vissa ggr detta ljud uppträder, svårförklarat och ännu aldrig lyckats spela in ljudet. Har jag tur så har du rätt, men jag är skeptisk till att det är kopplat till armen, men blir iaf ett byte, ska kolla övre armen också innan beställning, men den spinner runt fint, hänger neråt visserligen...
Jag testade lite för klent, provade att ta loss den men tänkte att den är säkert limmad för att jävlas och bryter jag av den blir det att köpa nu maskin idag😇
Ska se om jag hittar den delen och beställer den innan jag provar att lossa den gamla, den diskar iaf med beröm just nu.
Nja, ljudet är ett helt annat ljud, tänk att du sitter i baksätet på en Merca diesel från 75 och föraren envisas att köra på 4 i en uppförsbacke i knappa 50 km/h, det är ett durrljud som hörs till angränsande rum, men det är aldrig längre än några sekunder samt alltid i samband (läs i anknytning) till vad jag tolkar som första tömning efter avspelning, menades lampan lyser blått (indikerar att du fortfarande kan lägga till mera disk), strax efter durrknarret blir lampan röd. Det är endast i detta moment och endast vissa ggr detta ljud uppträder, svårförklarat och ännu aldrig lyckats spela in ljudet. Har jag tur så har du rätt, men jag är skeptisk till att det är kopplat till armen, men blir iaf ett byte, ska kolla övre armen också innan beställning, men den spinner runt fint, hänger neråt visserligen...
Körd 2 ggr idag, inget durr, satt som en idiot väntade 10 min+ med mobilen i handen för att spela in ljudet, men icke.
Plastgrejen beställd, får väl återkomma om något förändras när den är bytt, eller om jag lyckas hålla ut och spela in ljudet, risken är överhängande att jag förtränger ljudet om diskningen får godkänt.
Plastgrejen beställd, får väl återkomma om något förändras när den är bytt, eller om jag lyckas hålla ut och spela in ljudet, risken är överhängande att jag förtränger ljudet om diskningen får godkänt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden