For å være 100% sikker, så er dette en enkel e-post til Asko. Men på side 29 i brukermanualen til denne maskinen (DBI3344IB.W / DBI3344IB.S) så antydes det at den har en "Aquastop" liknende enhet på inntaksslangen.

Min erfaring er at manualene til Asko oppvaskmaskiner er spesifikk for akkurat din maskin. Jeg har en Asko maskin uten dette systemet og i brukermanualen min vises bare en enkel slange som på bildet ditt.

• Illustration av inloppsslangens yttre sil och packning för en diskmaskin från manualen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
R rubinator skrev:
For å være 100% sikker, så er dette en enkel e-post til Asko. Men på side 29 i brukermanualen til denne maskinen (DBI3344IB.W / DBI3344IB.S) så antydes det at den har en "Aquastop" liknende enhet på inntaksslangen.

Min erfaring er at manualene til Asko oppvaskmaskiner er spesifikk for akkurat din maskin. Jeg har en Asko maskin uten dette systemet og i brukermanualen min vises bare en enkel slange som på bildet ditt.
asko har inga sådana

returen returen skrev:
asko har inga sådana
Du är go som svarar så tvärsäker men även Asko utvecklar/avvecklar sina maskiner. Se bild den dagsfärsk bilden.

• Förpackning av en Asko diskmaskin, modell DBI34BI8ID.S, visas med synlig etikett och streckkod i plastad kartong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Knorren skrev:
Du är go som svarar så tvärsäker men även Asko utvecklar/avvecklar sina maskiner. Se bild den dagsfärsk bilden.
ASKO finns inte längre
försvann 2012 då gorenje köpte fabriken och namnet tillsammans med UPO som lades ner
kinesiska hinsene äger hela konceptet nu

Osby och grundig finns heller inte längre men arcelik äger namnen

på din bild ser man en aquastop som asko aldrig använde detta bär ren brandning

returen returen skrev:
ASKO finns inte längre
försvann 2012 då gorenje köpte fabriken och namnet tillsammans med UPO som lades ner
kinesiska hinsene äger hela konceptet nu

Osby och grundig finns heller inte längre men arcelik äger namnen

på din bild ser man en aquastop som asko aldrig använde detta bär ren brandning
Jag håller med dig angående dessa fakta men jag trodde TS önskade köpa en ny diskmaskin.

K Knorren skrev:
Jag håller med dig angående dessa fakta men jag trodde TS önskade köpa en ny diskmaskin.
@returen Eftersom ASKO inte finns längre är det ju märkligt att Elgiganten och ELON säljer dem för fullt.
Jag köpte en ASKO DBI8447AD.S för ca 3 veckor sedan och den har en Aquasafe/Aquastop monterad direkt vid slanginloppet, d.v.s där man ansluter den mot färskvatten direkt under diskbänken. Vad man sedan skulle tjäna på att ansluta ytterligare en manuell kran innan detta förtäljer inte historien. Känns bara som ytterligare 2-4 kopplingar som kan börja läcka. Urdumt.

BirgitS
M Michael Karpers skrev:
Eftersom ASKO inte finns längre är det ju märkligt att Elgiganten och ELON säljer dem för fullt.
Det är skillnad på företag och varumärken. Precis som Electrolux säljer vitvaror med varumärkena Electrolux, Husqvarna och AEG, kan Hinsense sälja med bl.a. varumärket Asko.

• Gilla
Michael Karpers
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är skillnad på företag och varumärken. Precis som Electrolux säljer vitvaror med varumärkena Electrolux, Husqvarna och AEG, kan Hinsense sälja med bl.a. varumärket Asko.
Jo, men det är ju lite som att säga att Volvo inte finns längre för egentligen är det bara en Geely gjord på Hisingen. Knappt det, förresten. Volvo ÄR en Geely, fast med fel märkning.

BirgitS BirgitS skrev:
Hej, Asko är ett finskt möbel företag från Lahti, de köpte Asea Cylinda som i sin tur hade köpt Ljung Verkstäder tidigare. Asko har inte haft egen vitvaru tillverkning, men de tog över UPO (Lahti företag) som tillverkade vitvaror av tveksam kvalitet, det som finns kvar av det företaget är Uponor avloppsrör.
Ps Jag är född i Lahti och min mamma jobbade i Askos möbelfabrik på 60-talet. Med andra ord så har Asko vitvaror alltid bara varit ett varumärke

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
V VW Transporter skrev:
Dags att byta diskmaskin, då vår gamla Bosch har havererat för fjärde gången. Kikar på en Asko som verkar enkel och gedigen, men blir lite fundersam då den verkar sakna den avstängningsventil som satt på slangen till Boschen och som jag trodde var standard idag. Askon har ett ”Aquasafe”-system, men jag fattar inte vad det konkret innebär? Avstängning i änden på slangen är ju ganska intuitivt och känns ju som det säkraste när man t ex lämnar huset. Nån som har koll? Bild dom illustration!
Asko har med och utan slangar med avstängsningsventil. För dig som kund saknar det betydelse vilket. Maskinen är lika säker oavsett system. Gillar du maskinen i övrigt köp den

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.