128 läst ·
4 svar
128 läst
4 svar
Asko tumlare läcker vatten. Varför?
Medlem
· Blekinge
· 12 166 inlägg
Tumlaren är installerat så att vattnet ska samlas i en intern behållare, inte direkt till avloppet. Nyligen tog jag ut kondensorn för rengöring. Jag blåste rent mellan lamellerna med tryckluft.
Nu läcker maskinen och vattnet kommer ut någonstans och rinner över tvättmaskinen nedanför. Vad kan ha hänt? Kan jag ha skadat kondensorn? Hur fungerar den? Det är väl bara en passiv komponent eller?
Nu läcker maskinen och vattnet kommer ut någonstans och rinner över tvättmaskinen nedanför. Vad kan ha hänt? Kan jag ha skadat kondensorn? Hur fungerar den? Det är väl bara en passiv komponent eller?
Medlem
· Blekinge
· 12 166 inlägg
Ingen som har ett tipps?
Jag lärde mig att det ska finnas en pump som pumpar vattnet från kondensorn upp till vattenbehållaren. Hur ser man om pumpen är trasig?
Jag lärde mig att det ska finnas en pump som pumpar vattnet från kondensorn upp till vattenbehållaren. Hur ser man om pumpen är trasig?
vilken modell har du är den svensk? då får du ta bort bakstycket så sitter pumpen innanför. den stannar i bland eller stannar helt när den varit med 20år.T Thomas_Blekinge skrev:
prova med att blåsa i slangen baklänges
Medlem
· Blekinge
· 12 166 inlägg
Det är en T753C. Om den är svensk vet jag inte. Menar du att man kan kanske blåsa igång pumpen?
W en svensk modell mycket bra maskin tyvärr vill inte kineserna hålla liv i denna och viktiga reservdelar har utgått
pumpen har numera en kinesisk tillverkning och är .....
men reservdelsnummer 442028
bilden visar hannningmodellen den ursprungliga det som kommer ser inte ut så....
https://fixpart.se/produkt/hisense-...zY5OTU0ODQy*FPAU*MTI3OTA0NzQ1NS4xNzY5OTU0ODQy
pumpen har numera en kinesisk tillverkning och är .....
men reservdelsnummer 442028
bilden visar hannningmodellen den ursprungliga det som kommer ser inte ut så....
https://fixpart.se/produkt/hisense-...zY5OTU0ODQy*FPAU*MTI3OTA0NzQ1NS4xNzY5OTU0ODQy
Klicka här för att svara