Jag ska sänka golvet i min källare i ett flerbostadshus från 50-talet, och när jag började bila upp betonggolvet (som mer var utav cement) bestårisoleringen endast utav någon tun form (ca 3 cm) av isoleringsmatta enligt bild. Nu funderar jag på om det möjligtvis kan vara asbest i isoleringen. Isoleringen är omsluten med pappliknade material om båda sidor.

Upbruten betong med synliga isoleringslager och armeringsnät i en källare från 50-talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppbilat betonggolv med gammal, tunn isoleringsmatta och pappliknande materiel runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Tack för input!
 
Jag tycker det mer ser ut som glasull.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.