56 894 läst ·
344 svar
57k läst
344 svar
Artur fick en elräkning på 14 000 kr
Helt sjukt att han som första alternativ ser en 150kkr investering på solceller som i januari hjälper 0. En LLVP för 22kkr är väl inte lika sexigt...A August Eriksson skrev:
Jag menar bara att "Elförbrukningen hade visserligen ökat lite" inte är lite, jag anser att 35% är MYCKET högre elförbrukning.F fiskarn87 skrev:
Jobbigt med elräkningar. Jag fick betala 1522 för december och 1542 för januari. Detär el + överföringsavgift.
Fast 25% av kostnaden är effekttariff. Det tycker jag är uppseendeväckande. Kanske är dags att byta till gasspis... eller att använda vedspisen istället. Bykkaret är tyvärr utslängt.
Fast 25% av kostnaden är effekttariff. Det tycker jag är uppseendeväckande. Kanske är dags att byta till gasspis... eller att använda vedspisen istället. Bykkaret är tyvärr utslängt.
Ja men det är det ju. Jag menar bara att jag som är synnerligen medveten också får liknande ökningar, eller tom mer... Men jag ser det inte som något konstigt eller gråter ut på samm sättpacman42 skrev:
Oj den var stor!
...men om vi skulle använt direktverkande el, så hade vi haft en elkostnad (totalt) på drygt 40 000 kr under januari, bara i uppvärmning. Jag bedömer att det kommer att gå åt 3,5 ton pellets i januari.
...men om vi skulle använt direktverkande el, så hade vi haft en elkostnad (totalt) på drygt 40 000 kr under januari, bara i uppvärmning. Jag bedömer att det kommer att gå åt 3,5 ton pellets i januari.
Det motsvarar väl ca 15 000 kWh? Vad värmer du som kräver så mycket energi?trähandtag skrev: