docboy skrev:
Är hantverkare själv. Det värsta som finns är kunder som flåsar en i nacken och tittar på klockan.
Tycker personligen jobbet går sämre då eftersom man blir stressad.
Någon mer som har denna erfarenhet?
Du vänjer dig.....

huggan skrev:
Är kund själv. Det värsta som finns är hantverkare som kommer 30 minuter men när fakturan kommer är det 2h debiterat när hans kontor ligger 200 meter bort.
Du vänjer dig....

pappskallen skrev:
Du vänjer dig....
Nej för jag ringer upp dom och frågar hur dom tänkt sen brukar fakturan revideras.

huggan skrev:
Är kund själv. Det värsta som finns är hantverkare som kommer 30 minuter men när fakturan kommer är det 2h debiterat när hans kontor ligger 200 meter bort.
Ok?

Efter 10 år tycker jag att jag borde vant mig isf.

docboy skrev:
Ok?
Ja det inlägget jag skrev var ungefär lika relevant som ditt. Det finns säkert en hel del sådana kunder men jag är inte en av dom. Förstår inte varför jag ska bli påhoppad för att jag skrev att jag tycker att man ska anteckna tiden hantverkaren varit hos en om man kör löpande, annat tycker jag skulle vara idiotiskt.

Ingen mer än jag som sett stämningar med företag som fakturerat hej vilt när dom fått jobb på löpande men sen fallit i rätten pga helt orimligt högt med timmar fakturerade, kontra jobbet dom gjort?

• Gilla
jimih
  • Laddar…
Ja om du tar mitt inlägg som ett på hopp är det ju ytterst beklämmande.
Lägger ner nu...hej!

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Landet (dvs lite resekostnader), ca 6 kvm, gjordes om från grunden (väggar fuktskadat golv, tak), exklusive kakel, klinkers och inredning: knappt 150 000 kr innan rot. Känner snickaren så vi blev inte lurade.

Ja och med en firma som uppenbart hittar sina referensbilder på internet...............om dom inte har varit i Moskva och inrett ett badrum förstås. Men det gjorde dom i så fall innan dom startade den här firman! ;)

http://www.thisarchitecture.com/mod...nterior-decorating/luxury-apartment-bathroom/

Edit: Dom kan vara bra det vet jag inget om. Det var bara djävulen som for i mig med det badrummet och 35000 kr

Redigerat:
  • Gilla
jimih och 1 till
  • Laddar…
T
fremax skrev:
Förstår inte alls allt gnäll om priset, 35kk klappat och klart kostar det i Stockholm :wow:
[länk]

Med vänlig hälsning, fremax
Perfekt ju, bara för TS att ringa direkt.

31000:- för ny golvbrunn, tätskikt, flytspackel, klinker o kakelläggning etc 3kvm i Malmö
Jättenöjd blev jag ju inte, trots "pålitliga" referenser (2 släktingar) Men får duga för det priset

Rördragning, möbler, kakel, klinkers o el fick jag själv stå för (gör själv/köper själv)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.