Byggahus.se

Arbetskostnad renovera badrum

1. B
    Medlem · Nivå 5
    Känner mig jävligt blåst, när man får offert på badrumsrenoveringar, någon som vet vad det ska kosta ungefär. 3kvm helkaklat badrum.

Vad är arbetskostnaden före rot?

2. T
    Allvetare · Nivå 14
    Var bor du? Vad ligger offerterna på. Vad mer specifikt ska göras i badrummet? Frågorna är många.......

3. B
    Medlem · Nivå 5
    Stockholm. Offerter på 120 innan rot ca, arbetskost 107000kr, dem ska riva och sätta in nytt klinkers och kakel finns toa och dusch, inredning är inte inräknat.

4. V
    Medlem · Nivå 7
    Innerstan? Min spontana reaktion är att det är ett ganska bra pris. Vilken nivå hade du väntat dig?

5. B
    Medlem · Nivå 5
    Nej förorten :) vafan spelar det för roll om det är i city eller utanför?:) jag hade räknat med att dem tar 450kr i timmen ? Hade räknat med 25-30k i arbetskostnad,

6. H
    Medlem · Nivå 19
    Inte många som tar under 550 i timmen.

7. hantverkare1
    Medlem · Nivå 12
    Du kan väl knappast känna dig blåst av en offert??

8. B
    Medlem · Nivå 5
    Nej men vafan priserna är ju inte rimliga, 2.9 kvm ska inte kosta över 100k , det kosta ju inte såhär mycket innan rotavdraget infördes

9. H
    Medlem · Nivå 19
    Klart det inte gjorde.

10. F
    Medlem Nivå 8
    Blåst kan också betyda att man känner sig dum eller okunnig. Det passar bättre in här.

11. B
    Medlem · Nivå 5
    Jag är inte okunnig , jag vet vad detta innebär

12. B
    Medlem · Nivå 5
    Så alla tycker detta är bra pris? 107k på två veckor? Då är det dags att skaffa våtintyg och börja jobba med badrum :)

13. H
    Medlem Nivå 5
    Jämför med att du går in på en bilfirma och alla bilar är dyrare än du vill att dem ska vara. Är man blåst då? Ingen har en skyldighet att göra ditt badrum. Om alla du får tag i vill ha en miljon för detta så är det upp till dig. Betala eller gör jobbet själv. Men grunden är att du inte kan beskylla någon för att blåst dig när du bara får en offert. Verkar som folk tror att byggfirmor är skyldiga att hålla låga priser. Finns ingen lag som styr detta.

14. H
    Medlem · Nivå 19
    Nej men sällan är fasta priser bra priser. Kör rörligt och klocka dom och sen skriver du här vad det gick på.

15. T
    Allvetare · Nivå 14
    I min del av Skåne kostar det lika mycket som innan ROT-avdraget.

Hmmm.....man kanske skulle flytta upp till fjollträsk då 99:surprised:rna verkar lättlurade:p