Hej,
Väggen är inte bärande. Jag bor i ett likadant hus i samma område som ditt
beroende på luftfuktighet så hänger den där väggen löst ibland till och med. Är bara en lös vägg som är ställd över en regel som är spikad i golvet.
När vi tog bort våran så kapade vi i den ca 20cm ner från taket. (hela kåkens elrör ligger i den översta delen av väggen. Och lyfte bara bort delen som stod lös mot botten. Vi har kollat med snickare och grannar.
Takstolarna vilar bara på ytterväggarna. Flera i området som tagit bort den väggen.
Bifogar en bild på vårat kök sett från vardagsrummet när väggen är helt borta.
Du är välkommen över att titta om du vill. Bara knacka på Dragonvägen 24.
/Markus
Väggen är inte bärande. Jag bor i ett likadant hus i samma område som ditt
När vi tog bort våran så kapade vi i den ca 20cm ner från taket. (hela kåkens elrör ligger i den översta delen av väggen. Och lyfte bara bort delen som stod lös mot botten. Vi har kollat med snickare och grannar.
Takstolarna vilar bara på ytterväggarna. Flera i området som tagit bort den väggen.
Bifogar en bild på vårat kök sett från vardagsrummet när väggen är helt borta.
Du är välkommen över att titta om du vill. Bara knacka på Dragonvägen 24.
/Markus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Medlem
· Södermanland Län
· 15 inlägg
Hej Markus,LeffeMejsel skrev:Hej,
Väggen är inte bärande. Jag bor i ett likadant hus i samma område som dittberoende på luftfuktighet så hänger den där väggen löst ibland till och med. Är bara en lös vägg som är ställd över en regel som är spikad i golvet.
När vi tog bort våran så kapade vi i den ca 20cm ner från taket. (hela kåkens elrör ligger i den översta delen av väggen. Och lyfte bara bort delen som stod lös mot botten. Vi har kollat med snickare och grannar.
Takstolarna vilar bara på ytterväggarna. Flera i området som tagit bort den väggen.
Bifogar en bild på vårat kök sett från vardagsrummet när väggen är helt borta.
Du är välkommen över att titta om du vill. Bara knacka på Dragonvägen 24.
/Markus
[bild]
Oj oj va läckert och vilken skillnad.
Tusen tack för det, vilken lättnad det blev helt plötsligt. Vi har precis samma planer på att göra, liknande köks-modell fast med en annan design
Tack snälla vore toppen om jag kunde titta förbi någon dag, har du möjlighet att skicka ditt nummer via PM/ e-post: rani.giliana@gmail.com så att jag kan kontakta dig innan.
Fortsätt ha en trevlig kväll.
/// Rani
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
