Finndjävel skrev:
Du gör ett problem av nått som inte är det. Byt ut de reglar där du öppnat upp väggen redan, lägg tillbaks skivorna och glöm sedan bort det tills/om det blir ett verkligt problem och inte ett hypotetiskt ett.
Största problemet är att man kanske inte vet om det är ett verkligt problem före det är försent. Ger virket ifrån kloranisoler sig så har man stora problem och det är inget jag har hittat på personligen. Så jag har svårt att förstå hur man kan säga om jag har ett verkligt problem eller ett hypotetiskt utan någon fakta bakom påståendet.

Jag försöker smälta och göra det bästa av situationen som jag har hamnat i. Därför jag gjorde analysen, så man vet vad man har att göra med. Sedan att folk har delade meningar om det får man räkna med på forum, en del skriker ta bort och en del skit i det. Blir inte enklare :) Som det lutar åt nu kommer jag börja med att ta bort det jag kommer åt.

Staffan2000: Dina inlägg är lika obegripliga som de är charmiga. Jag vill ingenting utan att göra det bästa av situationen. Men ska vi prata lite om elen så håller jag just nu på att byta ut samtlig el i det aktuella rummet.

Pentaklorfenol sönderfaller inte spontant till kloranisoler, det krävs fukt och påväxt för det.

Så det är inte katastrofläge än.

Staffans2000
Se där, en komplimang! Man tackar.
Men vad är obegripligt? Om man börjar rota i en ende vet man aldrig var det slutar -hoppsan, här var det en grön bräda till, och här borta är ännu en etc etc etc... Obegripligt?
Vore det inte på sin plats att mäta innomhusluftvärdena först innan ev. demolering påbörjas. Du avser väl inte att äta upp det kontaminerade byggnadsmaterialet?

Skåda ljuset

Staffan

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.