Gör om allt ihop det är ju helt vansinnigt gjort börja med o gör om väggarna först o sätt plyfa o våtskivor mot golvet sedan lägg rören rätt o gjut sedan med eps betong !!!

• Gilla
Mach77777 och 7 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Om du inte är kunnig så skulle det ju vara spännande att veta vilka argument som du baserar det på… Säger varken att det är byggt rätt eller fel, men himla konstigt sätt att uttrycka sig på
Argumentet är att det ser för jävligt ut. Hur ofta ser kvalitetsarbete för jävligt ut?

• Gilla
grovspacklarn och 8 till
  • Laddar…
Mats-S
  • Gilla
FoJjen och 2 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
För den oinvigde finns en bra beskrivning här ;-)
[länk]
Hur ska man då komma åt kopplingen som är gjord under ena bjälken!

Det är en extra kostnad på kanske 30 000 med flytspackel på det.

Vi skulle behöva veta av TS hur kontraktet är avtalat, skriftligt eller muntligt.

S
Helt klart underkänt förarbete.

Sätt inte igen detta

/ snickare

• Gilla
matsgran och 6 till
  • Laddar…
vilken jävla katastrof. jag jobbar med stamrenovering och nybyggnad, har byggd över 1000 badrum med mina killar sista 4 år och har aldrig sett sånt skitjob, även dom dåliga jobb jag har sett är inte i närheten av sånt fusk. min 4årig son skulle bygga ett bättre konstruktion men framför allt han skulle välja eps på betongunderlag.. jag fattar vad idéen va men faaan vilken amatörbygge

• Gilla
  • Haha
grovspacklarn och 27 till
  • Laddar…
Det heter kortling. Inte kottling :-)

• Gilla
  • Älska
  • Arg
  • Ledsen
bsn och 18 till
  • Laddar…
H holadola skrev:
Det låter ju inte bra, vi har haft en besiktningsman som vi trodde var för både rör och bjälklag, men han tittade bara på rören.
Han hade ingen invändning mot skarven, vilket låter konstigt nu.
Du får skarva om det rörs om värme, alltså vattenrör till radiator eller handdukstork.

• Gilla
thomis
  • Laddar…
Herrejävlar vilket plockepinn!! Det ser väldogt rackligt ut. Är inte någon yrkesman, men den där lösningen hade jag inte byggt åt mig själv, eller gått med på att någon annan byggde åt mig. Finns ju flertalet punkter som måhända inte är kritiskt felbyggda, men som innebär risk att badrummet blir kortlivat pga sprickor i tätskikt, plattor som ev lossnar, etc.

• Gilla
Berndtan och 1 till
  • Laddar…
N Naworon skrev:
Jag tror inte ens att värmesystem är tillåtet att skarva dolt längre - det ska finnas läckageindikator och servicelucka även vid värme såvitt jag kan utläsa ur senaste Säker Vatten.

Håller med övriga - ta dit besiktningsman.
Helt ok att skarva värme var som helst...

• Gilla
Sylvek
  • Laddar…
Dra i bromsen!!!!
Ta dit en besiktningsman!
Har aldrig sett nåt värre sätt att regla upp ett golv
Än värre blir det om det är badrum…

• Gilla
Berndtan och 1 till
  • Laddar…
M Mawe85 skrev:
Ska det inte vara 30cc på reglarna i badrum eller har jag fått fel för mig? Det ser ut att vara 60cc på bilderna.
M Mawe85 skrev:
Ska det inte vara 30cc på reglarna i badrum eller har jag fått fel för mig? Det ser ut att vara 60cc på bilderna.
M Mawe85 skrev:
I våtrum så är det cc300 som gäller inget annat. tidigare så kunde man "styva upp" med dubbla spånskivor. reglarna är dessutom på tok för klena för att få någon styrsel på golvet. Resten är som de tidigare skrivit i tråden rent katastrof. rent byggmässigt så kan det inte vara utbildade snickare.

• Gilla
matsgran och 4 till
  • Laddar…
Inte ens jag som amatör hade reglat så på fyllan :surprised:
Det där skall ut, sätta upp avlopp stabilt och in med EPS-betong, flytspackla med rätt fall och gärna golvvärme så bygger det totalt mindre på höjden och det blir stabilt, gör om gör rätt och släpp inte in dom igen i ditt hem!!
Det ser ut som vattenledning som är kopplad via en kulventil, hur tänkte dom där? Vem skall kunna komma åt den kulventilen när allt är klart? En liten lucka i golvet eller?

• Gilla
Berndtan och 4 till
  • Laddar…
S surfarn skrev:
Stående 90 böj är ok vad jag vet, men helst ska man såklart ha 45+45, men inte alltid det får plats
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Man kanske kunde tänka sig två 45graders böjar eller en 90gr långböj istället för en skarp 90gr böj.

Å andra sidan, ska man tvunget ha stopp nånstans så ska det ju vara precis i början :)
Det är ju en toastos , ingen 90 böj , de ser ut så

• Gilla
JockeÅgren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.