Enk Projektet skrev:
Varför behöver bönder IP67?
Ja, vad vet jag. Ingen aning.

Är nog vad man skulle kunna klassa som lantis. Har självklart en iphone dock bara 4:an. Den är sjukt smidig, dock lätt att bli repig samt inte så bra med fukt och inte så stöttålig. så för hos hemmafixare kanske det finns bätte telefoner men jag kulle nog inte vilja byta ändå. allt fungerar alltid utan strul.

Är detta tråden där vi ska se vilka som utmärker sig som fjantiga fanboys och vilka som är mogna kvinnor o män?

Kromo skrev:
Har självklart en iphone dock bara 4:an. Den är sjukt smidig, dock lätt att bli repig samt inte så bra med fukt och inte så stöttålig.
Varför är det självklart när den har en massa nackdelar?

Ha, ha. Per har startat ett religionskrig. Börjar vi månne bli för "tama" här så att det anses behövas lite bränsle?

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
Det är alltid roligt när folk köper apple produkter för att alla andra har det.

Jag har mer eller mindre tvingat på hela familjen (det var inte så svårt) iPhone/Mac eftersom jag inte har tid eller lust med en massa meckande.

Att få skicka sina pengar till Apple är faktiskt ett privilegium ur den synpunkten sett.

ullberg
Jag behöver antingen flytta eller byta prylar (och ev matvanor) för att passa in på den statistiken, hade nog inte väntat något annat när det var AB...

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
Som "Ingenting-gör" så får jag väl anses ha tid med teknik... men min android är idiotenkel så jag vet inte hur de tänkte här? Är det möjligtvis journalister på aftonbladet som bara sett androidtelefoner på bild och aldrig varit utanför tullarna då de måste byta från lågskor?
Jag är faktiskt aktiv iPhone-vägrare. Ingen apple-produkt kommer innanför våra väggar... Jo, nu for jag med osanning. Ingen apple-produkt får någonsin koppla upp sig på vårt nätverk. :)
Har hund och har varit utomlands en eller två gånger... ;) Men det är klart - jag har ju aldrig varit i Thailand.

• Gilla
vilpi
  • Laddar…
"Till nyfiken"
Därför att allting fungerar alltid. laddar man ner något så är det alltid komplatibelt, man kan säga att programvaran och det inuti är kanon men utsidan har mer att önska. Men eftersom jag inte bryr mig så mycket om utseendet på saker utan mer att de fungerar är det för mig självklart med iPhone!

Är det inte lite samma typ av fördom som att Volvo är lättmekat? I början var Androidägarna såna som installerade allt dom kom åt med diverse problem som följd. Händiga människor valde Volvo. Iphone ägarna var mestadels teknikanalfabeter.
Numera är allt mer fragmenterad och enkla sanningar en bristvara som alla jagar för att få uppmärksamhet.

Kul med fruktägare som tror att allt är så o-enkelt med Android. :rolleyes:

Apple-mantrat - det är så enkelt, allt bara funkar!

Glad påsk! :)

Nyfniken skrev:
Ja, vad vet jag. Ingen aning.
Ändå uttalar du dej om det...har du ens sett bönder IRL?

Eller du kanske menar att alla i hela Sverige som inte bor innanför tullarna är bönder....;)

mycke_nu skrev:
Jag har mer eller mindre tvingat på hela familjen (det var inte så svårt) iPhone/Mac eftersom jag inte har tid eller lust med en massa meckande.

Att få skicka sina pengar till Apple är faktiskt ett privilegium ur den synpunkten sett.
Men det låter ju vettig att inte låta dem välja själv.
Vad är en "massa mekande"? vad är det man ska meka med? förstår inte riktigt.
Även om det är en android så fungerat det precis som en iphone, man slå på telefonen, laddar ned programvara från en portal som man installerar, man surfar via en webläsare genom att skriva in en address.
Sedan finns det andra features, telefonen dyker upp som en hårddisk, man slipper använda programvara likt itunes m.m.

Att knacka och byta os i sin telefon är en extra option och inget man måste göra bara för att den är androidbaserad.

"Att få skicka sina pengar till Apple är faktiskt ett privilegium ur den synpunkten sett."
Va skönt att både du och jag är nöjda med våra val :thumbup:

F-n vad det var svårt att trolla här..;)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.