D09 skrev:
Det är väl ännu märkligare, då har man ryggen fri oavsett, dvs innehåller materialet skyddade uppgifter så pekar man på att vi har inte beslutat att materialet ska finnas där.

Nyttjar någon materialet så skyller man på dom.

Smart upplägg måste jag medge :)
Ingen raketteknik. Allt "material" som möter en publik kan ju sätta griller i folks huvud, sätta igång processer som sprider sig som ringar på vattnet.

Micke64 skrev:
Tydligen gällde det inte PirateBay...Gäller inte heller kommentarer på nyhetstidningarnas webbsidor.
Nu gissar jag att du hänvisar på upphovsrättsfrågan. Den kan vi nog lämna därhän ifråga om piscatus.se, helt enkelt därför att materialet i databasen inte omfattas av upphovsrätt.

Vore kul att begära en sökning (som kund) på alla personer som förekommer i rättsmål som innehåller orden "vänster" och "extremism". Alla som åtalats, oavsett om de är dömda eller ej, samt gärna vittnen.

injonil skrev:
Vore kul att begära en sökning (som kund) på alla personer som förekommer i rättsmål som innehåller orden "vänster" och "extremism". Alla som åtalats, oavsett om de är dömda eller ej, samt gärna vittnen.
Du kommer att dränkas av vårdslöshet i trafik - och frågor om vem som hade väjningsplikt :D

Hehe, ja det får jag väl ta, och sålla själv, men båda orden ska ingå i handlingen ;)

D09
billy_baver skrev:
Nu gissar jag att du hänvisar på upphovsrättsfrågan. Den kan vi nog lämna därhän ifråga om piscatus.se, helt enkelt därför att materialet i databasen inte omfattas av upphovsrätt.
Nja, tänkte mer på att man kommer att skylla på myndigheter t ex skyddad identitets röjs. Samma argument som flexbase nyttjar nu.

D09
billy_baver skrev:
Du kommer att dränkas av vårdslöshet i trafik - och frågor om vem som hade väjningsplikt :D
Ha ha den var faktiskt bra :)

Men det finns en poäng, programvaran har säkert en funktion där man utesluter dokument med vissa ord :) och som man såg i en dom jag la upp tidigare ( och bett om att få ta bort ) så beskrivs kopplingar till olika grupperingar.

Så smr, afa, vänster, höger etc är nog kanonsökord :)

D09 skrev:
Ha ha den var faktiskt bra :)

Men det finns en poäng, programvaran har säkert en funktion där man utesluter dokument med vissa ord :) och som man såg i en dom jag la upp tidigare ( och bett om att få ta bort ) så beskrivs kopplingar till olika grupperingar.

Så smr, afa, vänster, höger etc är nog kanonsökord :)
"Den tilltalade kan inte erinra sig om hon vid sammanstötningen framförde fordonet med tvåans eller treans växel"...

M
billy_baver skrev:
Nej, inte alls. Lika lite hade PirateBay (TPB) upphovsrättsskyddat material! TPB är en sökmotor och tjänst som användare kan lägga upp länkar till externt material på. Inget av materialet fanns hos TPB, glöm inte det.

TPB blev fällt därför att myndigheterna ansåg att trotts detta var det TPB's ansvar vad användarna gjorde. Det är lite märkligt, med tanke på att det är egentligen bara om de hade haft utgivningsbevis som de skulle varit ansvariga för innehållet, precis som utgivaren för en tidning är ansvarig för användarnas artikelkommentarer på tidningens webbsida.

D09
billy_baver skrev:
Jag både instämmer och protesterar: Myndigheten har alldeles rätt OCH "tillhandahållande på särskild begäran" ÄR rätt väg att gå, ty i källan till vilken Injonil länkar heter det att "Utgivningsbevis kan endast utfärdas om databasen tillhandahålls på särskild begäran"

Att piscatus har telefonnummer utsatt missade jag. Marsch iväg och ring!
Dom har nog mycket att göra :)

5 samtal men inget svar.

D09 skrev:
Dom har nog mycket att göra :)

5 samtal men inget svar.
Ser framför mig en ringande telefon i en mörk städskrubb...

• Gilla
injonil
  • Laddar…
D09
Svar från radio o tv ang vilka kostnader som är skäliga

ImageUploadedByByggahus.se1391074832.127157.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D09
hantverkare1 skrev:
Ser framför mig en ringande telefon i en mörk städskrubb...
Ha ha vem vet.

Jag kom fram till slut, dock till ett kontorshotell där dom meddelade att herr xx inte kommit in än, dom kunde inte svara på några frågor om abonnemang etc utan det var bara herr xx som fick tillträda kontoret.

Lite väl onödig info egentligen av dom att lämna ut, är väl egentligen inget ovanligt men det tyder iaf på att det är 1 som jobbar där iaf.

D09 skrev:
Svar från radio o tv ang vilka kostnader som är skäliga

[bild]
Jag skulle säga att damen är slarvig med språket. Att frågan är oprövad innebär inte automatiskt att "gräns saknas".

Micke64 skrev:
Nej, inte alls. Lika lite hade PirateBay (TPB) upphovsrättsskyddat material! TPB är en sökmotor och tjänst som användare kan lägga upp länkar till externt material på. Inget av materialet fanns hos TPB, glöm inte det.

TPB blev fällt därför att myndigheterna ansåg att trotts detta var det TPB's ansvar vad användarna gjorde. Det är lite märkligt, med tanke på att det är egentligen bara om de hade haft utgivningsbevis som de skulle varit ansvariga för innehållet, precis som utgivaren för en tidning är ansvarig för användarnas artikelkommentarer på tidningens webbsida.
Nu har jag inte läst domskälen i Piratebaydomen. Men att ansvarig utgivare har drakoniskt och strikt ansvar för allt innehåll innebär normalt inte att publiken utan vidare har rätt att begå brott till vilka publiken kanske påstår sig ha blivit inspirerade till av sin "massmediekonsumtion".

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.