Hej!
Har hyrt ut huset och kommer precis hem. Denna brytaren funkar inte längre. Av ngn märklig anledning går en av brytarna inte att slå över. En av brytarna går till dimmer i taket och 1 av brytarna går till en lampa på väggen. Det är lampan på väggen som nu inte går att styra. Skulle gärna byta till en exakt likadan men när jag googlar på siffrorna som jag tänkte kunde vara artikelnummer så får jag inga träffar. Ngn som kan hjälpa till?

• 20260615_122046.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en kron brytare

• Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
S
M Magnus21 skrev:
Hej!
Har hyrt ut huset och kommer precis hem. Denna brytaren funkar inte längre. Av ngn märklig anledning går en av brytarna inte att slå över. En av brytarna går till dimmer i taket och 1 av brytarna går till en lampa på väggen. Det är lampan på väggen som nu inte går att styra. Skulle gärna byta till en exakt likadan men när jag googlar på siffrorna som jag tänkte kunde vara artikelnummer så får jag inga träffar. Ngn som kan hjälpa till?
Sök på kronbrytare.

• Gilla
Magnus21
  • Laddar…
P
Kronbrytare kanske med en fjäder till knappen för dimmern och kanske därför den inte "slår över"

• Gilla
Magnus21
  • Laddar…
P PappasHammare skrev:
Kronbrytare kanske med en fjäder till knappen för dimmern och kanske därför den inte "slår över"
Det är bra om man läser TS fråga.

" En av brytarna går till dimmer i taket och 1 av brytarna går till en lampa på väggen. Det är lampan på väggen som nu inte går att styra. "

Fast den felbeskrivningen låter lite konstig.

På vilket sätt fungera inte brytaren? Slår knappen inte över till sitt andra läge rent mekaniskt?

Har det inträffat något så att brytaren har fått en smäll?

Det är extremt ovanligt att en sådan brytare lägger av, spontant.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Det var en kronbrytare. Bytte till ny och det funkar bra. Jag vet inte varför den gick sönder.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.