P
P Pin skrev:
Även bilen som eventuellt kommer när barnvagnen är ute i gatan för att runda den som stannat?
Risken för att barnvagnen hamnar ute i gatan torde vara ganska liten. Bilen som kommer bakifrån och kör på en är redan ute i gatan.
 
P
Sittställning Sittställning skrev:
Det gjorde jag.
"Barnvagn? Sämre?" är inte så jättekonkret.

Jag har ingen ståndpunkt när det gäller TS parkeringsanmärkning. Av vad jag kan utläsa ur tråden så är den korrekt gjord enligt de regler som gäller.

I vilket ärende är det du efterfrågar min ståndpunkt?
 
Sittställning
P pmd skrev:
"Barnvagn? Sämre?" är inte så jättekonkret.

Jag har ingen ståndpunkt när det gäller TS parkeringsanmärkning. Av vad jag kan utläsa ur tråden så är den korrekt gjord enligt de regler som gäller.

I vilket ärende är det du efterfrågar min ståndpunkt?
Vart vill du komma med dina argument och kommentarer? Jag förstår verkligen inte. Tycker du att TS inte borde få böter?
P pmd skrev:
Visst är TS parkeringsanmärkning rimlig enligt gällande regler, men …‚
Men...?
P pmd skrev:
Det är skillnad på hur mycket man hindrar trafik om man ställer sig utanför vägen på en gräsplätt och på om man ställer sig utanför vägen på en trottoar.
Skillnad enligt?...
P pmd skrev:
Jag gillar att hitta s.k. "corner cases", vilket detta uppenbarligen är. Någon borde rimligen ha tänk på saken. Var ska man leta efter svaret?
(Bedömningar hör inte hemma i lagregler. Åtminstone inte den sortens bedömningar).
På vilket sätt är det ett corner case?
P pmd skrev:
Jag glömde att det är viktigare att följa Reglerna™ än att underlätta för sina medtrafikanter.
Personlig värdering i situation du vet ganska lite fakta om.
P pmd skrev:
Delet i det här fallet är att grönytan inte är tydligt separerad från vägen/gatan. Kantsten är en bra uppfinning. Desutom bör ett områden som ansluter till en gata, men som inte är en gata, vara separerad vertikalt från gatan.
Mer tydlighet ger större säkerhet för alla.

Eller så skippar vi grönytor i gatunäten. Det är bättre med större sammanhängande grönområden. Det blir möjligt med tätare bebyggelse om man inte har en massa grönområden centralt i städer. Folk i städer vill ju bo tätt.
Felet är att gränsen mellan asfalt och gräs inte är tydlig? Jag tycker inte det är bättre med sammanhängande grön ytor. Eller hänvisa du till någon fakta?

Av ovan och säkert mer, orkade inte gå igenom allt blir jag något förvirrand om vart du vill med diskussionen, man brukar ha någon form av mål med. Du tycker boten är rätt men fel, sen blandar du inte känslor lite och personlig åsikt.
 
P pmd skrev:
Risken för att barnvagnen hamnar ute i gatan torde vara ganska liten. Bilen som kommer bakifrån och kör på en är redan ute i gatan.
Då så. Skriv till TS att använda den argumentationen för att få boten avskriven och kanske reglerna uppdaterade.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.