11 506 läst ·
95 svar
12k läst
95 svar
Är detta en ok dragning av kabel?
Å andra sidan hade ju TS skickat bilder på sin svarta fasad flera veckor innan jobbet utfördes. En någorlunda seriös installatör borde ha hunnit skaffa en bit svart kabel eller svart kabelskydd under den tiden...G GoGetLost skrev:
Men han har ju köpt en standardinstallation. Det du antyder är ju att den ska unikt anpassas. Då ska man ju inte köpa standard.useless skrev:
Bilderna är sannolikt bara för att utesluta att kunden inte helt missförstått förutsättningarna för en standardinstallation och de tittar nog bara på dem för att utesluta en direkt onödig bomkörning.
Jag säger bara hur man borde gjort om man var seriös.Hemingway skrev:
Men han har ju köpt en standardinstallation. Det du antyder är ju att den ska unikt anpassas. Då ska man ju inte köpa standard.
Bilderna är sannolikt bara för att utesluta att kunden inte helt missförstått förutsättningarna för en standardinstallation och de tittar nog bara på dem för att utesluta en direkt onödig bomkörning.
Saker och ting fungerar ibland lite olika beroende på vem som är utförare. 😉 Det finns ingen grundlag som styr att det inte kan finnas utrymme för ett korrekt val av färg även om något kallas "standardinstallation".Hemingway skrev:
Givetvis, men jag hade som exempel sett till att vara hemma och tagit emot dem om jag har specifik färgkrav och köpt en standardiserad tjänst.Alfredo skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 364 inlägg
Eller i vart fall vid beställning sagt att -jag önskar svart kabel, alternativt kabelskydd, så jag kan måla in det i önskad färg
Kan vara en röd eller gul färg på fasaden men har kunden inte specificerat någon speciell färg på kabeln så blir det oftast den billigaste, vilket är vit. Annars kommer "Varför har du använt den dyra kabeln för?useless skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 540 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 540 inlägg
Det största problemet är ju valet av klammer, har aldrig träffat en elektriker som skulle valt dessa klammer här. Men ett kabelskydd löser definitivt problemet utan någon större insats, så det är ju lätt att åtgärda problemet och diskussionen är ur världen.
@MONTREAL
Dina reaktioner i den här tråden ger intrycket av att du blir väldigt berörd av denna diskussion, hoppas att du är OK
@MONTREAL
Dina reaktioner i den här tråden ger intrycket av att du blir väldigt berörd av denna diskussion, hoppas att du är OK
Tycker du att det hör till tråden att diskutera mitt personliga mående, vilket f.ö. är utmärkt. eller är du bara störd för att du inte får medhåll?S SueCia skrev:Det största problemet är ju valet av klammer, har aldrig träffat en elektriker som skulle valt dessa klammer här. Men ett kabelskydd löser definitivt problemet utan någon större insats, så det är ju lätt att åtgärda problemet och diskussionen är ur världen.
@MONTREAL
Dina reaktioner i den här tråden ger intrycket av att du blir väldigt berörd av denna diskussion, hoppas att du är OK![]()
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 540 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 540 inlägg
Tror att du övervärderar avsaknaden av medhåll från dig litegrann faktiskt.M MONTREAL skrev:
Jag har inte velat diskutera ditt personliga mående, jag gav en vänlig hälsning