Farstatjej90
L Liss-1 skrev:
Ett kabelskydd så är diskussionen avslutad!
Varför blev det ens en diskussion?

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
G GoGetLost skrev:
"Att man har vita o svarta kablar med sig anser jag som en standard . "

Vet du hur extremt sällan man använder svart exlq? Det är absolut inget jag har med mig i min bil iaf. Ska använda lite nu i veckan faktist och det blir nog andra gången jag ska spika upp svart exlq på 8 år 🤔
Å andra sidan hade ju TS skickat bilder på sin svarta fasad flera veckor innan jobbet utfördes. En någorlunda seriös installatör borde ha hunnit skaffa en bit svart kabel eller svart kabelskydd under den tiden...

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Å andra sidan hade ju TS skickat bilder på sin svarta fasad flera veckor innan jobbet utfördes. En någorlunda seriös installatör borde ha hunnit skaffa en bit svart kabel eller svart kabelskydd under den tiden...
Men han har ju köpt en standardinstallation. Det du antyder är ju att den ska unikt anpassas. Då ska man ju inte köpa standard.

Bilderna är sannolikt bara för att utesluta att kunden inte helt missförstått förutsättningarna för en standardinstallation och de tittar nog bara på dem för att utesluta en direkt onödig bomkörning.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Hemingway Hemingway skrev:
Men han har ju köpt en standardinstallation. Det du antyder är ju att den ska unikt anpassas. Då ska man ju inte köpa standard.

Bilderna är sannolikt bara för att utesluta att kunden inte helt missförstått förutsättningarna för en standardinstallation och de tittar nog bara på dem för att utesluta en direkt onödig bomkörning.
Jag säger bara hur man borde gjort om man var seriös.

• Gilla
  • Ledsen
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Men han har ju köpt en standardinstallation.
Det utesluter inte att man väljer passande kulör på produkterna som används.

• Gilla
  • Ledsen
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Jag tror alla vill ha maximal kvalitet och flexibilitet till minimalt pris. Men samtidigt kan det vara bra att förstå hur saker och ting fungerar.

• Gilla
orutti och 3 till
  • Laddar…
Men samtidigt kan det vara bra att förstå hur saker och ting fungerar.
Saker och ting fungerar ibland lite olika beroende på vem som är utförare. 😉 Det finns ingen grundlag som styr att det inte kan finnas utrymme för ett korrekt val av färg även om något kallas "standardinstallation".

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Saker och ting fungerar ibland lite olika beroende på vem som är utförare. 😉 Det finns ingen grundlag som styr att det inte kan finnas utrymme för ett korrekt val av färg även om något kallas "standardinstallation".
Givetvis, men jag hade som exempel sett till att vara hemma och tagit emot dem om jag har specifik färgkrav och köpt en standardiserad tjänst.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Eller i vart fall vid beställning sagt att -jag önskar svart kabel, alternativt kabelskydd, så jag kan måla in det i önskad färg

• Gilla
orutti och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Kan vara en röd eller gul färg på fasaden men har kunden inte specificerat någon speciell färg på kabeln så blir det oftast den billigaste, vilket är vit. Annars kommer "Varför har du använt den dyra kabeln för?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
S
Det största problemet är ju valet av klammer, har aldrig träffat en elektriker som skulle valt dessa klammer här. Men ett kabelskydd löser definitivt problemet utan någon större insats, så det är ju lätt att åtgärda problemet och diskussionen är ur världen.

@MONTREAL
Dina reaktioner i den här tråden ger intrycket av att du blir väldigt berörd av denna diskussion, hoppas att du är OK :)

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Det största problemet är ju valet av klammer, har aldrig träffat en elektriker som skulle valt dessa klammer här. Men ett kabelskydd löser definitivt problemet utan någon större insats, så det är ju lätt att åtgärda problemet och diskussionen är ur världen.

@MONTREAL
Dina reaktioner i den här tråden ger intrycket av att du blir väldigt berörd av denna diskussion, hoppas att du är OK :)
Tycker du att det hör till tråden att diskutera mitt personliga mående, vilket f.ö. är utmärkt. eller är du bara störd för att du inte får medhåll?

S
M MONTREAL skrev:
Tycker du att det hör till tråden att diskutera mitt personliga mående, vilket f.ö. är utmärkt. eller är du bara störd för att du inte får medhåll?
Tror att du övervärderar avsaknaden av medhåll från dig litegrann faktiskt.

Jag har inte velat diskutera ditt personliga mående, jag gav en vänlig hälsning :)

S SueCia skrev:
Om du tycker det där är acceptabelt, att använda skruvklammer på en fin fasad på en villa / garage åt en privatperson
Vilken klammer skulle man använt?

S
D Dilato skrev:
Vilken klammer skulle man använt?
1780324229467.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Exempelvis.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.