P pmd skrev:
Vilka problem skulle förbli olösta för dig?
Hur skulle du komma åt ditt VPN tänker du?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har inte behov av någon "server" någonstans. Jag vill kunna använda mina maskiner oavsett var jag fysiskt befinner mig.

Sen vet jag inte hur bra exempelvis en stratum 1 ntp-server eller en Home Assistant "server" med Zigbee "koppling" skulle fungera som "colocation eller en virtuell server hos lämpligt bolag".
Både Tre och Telenor erbjuder publika ip på sina mobila bredband så det skulle vara hos dem då isf.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har inte behov av någon "server" någonstans. Jag vill kunna använda mina maskiner oavsett var jag fysiskt befinner mig.

Sen vet jag inte hur bra exempelvis en stratum 1 ntp-server eller en Home Assistant "server" med Zigbee "koppling" skulle fungera som "colocation eller en virtuell server hos lämpligt bolag".
Vi har förvisso all olika behov. Jag har inga som helst behov av en ntp-server i mitt hemmanät, eller åtkomst "utifrån" till ett zigbeenät.
Jag har "behov" av filaccess.

P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur skulle du komma åt ditt VPN tänker du?
Jag har inget VPN och jag behöver inte heller ett sånt. Jag har förvisso inte heller något jättestort behov av en enkel filserverare (eller webbserver), men det är det som ligger närmast till hands och det finns ingen anledning att placera en sådan i mitt hem.

P pmd skrev:
Jag har inga som helst behov av en ntp-server i mitt hemmanät
P pmd skrev:
eller åtkomst "utifrån" till ett zigbeenät.
P pmd skrev:
Jag har inget VPN och jag behöver inte heller ett sånt.
Men du tycker ändå att du bör påstå:
P pmd skrev:
Det som fungerar bäst när det gäller egen server är colocation eller en virtuell server hos lämpligt bolag som inte använder dynamisk IP.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Men du tycker ändå att du bör påstå:
Ja. En server är en ganska passiv sak som oftast fungerar bra var den än är placerad. Den serverar tjänster.
Du (och kanske Malmgren) tycks dock snarare behöva en slags brygga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.