4 277 läst ·
33 svar
4k läst
33 svar
Är det tillåtet att använda blått som fasledare / L2
Det är ju tre faser. Men man har bytt beredare till en enfas, varpå enbart två ledare används.
Man har bytt beredare och satt den mot bef matning utan att modifiera denna, jag finner inget konstigt i detta.A AG A skrev:Skillnaden är ju nu att det är 2fas 400V, utan nolla. Men man har ändå använt en fyrledare. Beredaren kunde dock också kopplas 1fas med nolla.
Men man har nu utelämnat svart kabel, och använt blå som fas. Vilket ju lätt leder till missförstånd.
Vore det däremot 3faser, utan nolla vore det mindre konstigt. Liksom när man använder blå som tändtråd i en strömbrytare, då inga andra färger finns, bortsett från gulgrön.
”Argument är inom retorik en följd av påståenden i en argumentation som anförs som skäl för eller mot en tes.”A AG A skrev:Lägg ner nu! Det var inget argument. Det vsr du som påstod att det aldrig föreligger någon risk för förväxling, då man ändå alltid mäter först.
Varför tror du att inte gulgrön får användas till annat än jord. Jo, för att den annars kan förväxlas! Varenda argument som användes i tråden om den gulgröna tändtråden, faller ju men ditt påstående.
Du argumenterade för ”att man skulle lägga ner snacket”. Per definition.
Saken i övrigt behöver inte argumenteras för ytterligare.
Då läste du inte vad jag skrev. För jag påstod inte ATT man skulle låga ner snacket om den saken. Jag påstod/argumterade för att snacket HADE KUNNAT läggas ner om vi följer dina påstående.mexitegel skrev:
Klicka här för att svara