Suvi5700
resting_in_mold resting_in_mold skrev:
nu hade det ju inte borrats igenom längre än vad som synes på bilden,
men för att fördärva ett tätskikt krävs det väl ett tätskikt.
känns lite som om poängen missas lite här.
jag har inte sagt att jag inte tar eller har tagit ansvar för det jag orsakat, jag är väl inte så dum att jag söker svar officiellt om jag hustlar kring saker i ting när jag e helt transparent i saken.

hur kan man se om det finns tätskikt eller ej då?
Du har ju borrat igenom. Spelar ingen roll hur långt. Som sagt vi i forumet kan inte veta/se om det finns tätskikt eller ej.
Men att din komunala hyresvärden skulle ha gjort badrum utan tätskikt är osannolikt

• Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
nu hade det ju inte borrats igenom längre än vad som synes på bilden,
men för att fördärva ett tätskikt krävs det väl ett tätskikt.
känns lite som om poängen missas lite här.
jag har inte sagt att jag inte tar eller har tagit ansvar för det jag orsakat, jag är väl inte så dum att jag söker svar officiellt om jag hustlar kring saker i ting när jag e helt transparent i saken.

hur kan man se om det finns tätskikt eller ej då?
Eftersom den väggen inte utsätts för vatten kan det näppeligen spela någon roll om det finns ett tätskikt eller inte.
Enda rimliga orsaken till fukt och den ringa mängd mögeprickar vi ser, är ett skadat vattenrör.

Du "hustlar" inte, säger du.
Är det "bedra, lura, skoja, svindla ..." du menade eller har rättstavningsprogrammet ställt till det igen?

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
resting_in_mold
Alfredo Alfredo skrev:
Jag förklarade enbart att din önskan:

Inte går att göra av den som skrivit det. Mitt syfte var enbart att förklara hur forumet fungerar. Jag har inga åsikter om inläggen i denna tråd.
tack!
hade heller inte tanken på att det var en åsikt jag bemötte, utan ville bara understryka att det inte var nägot olämpligt jag ville ta bort heller , då det lagts endel ord i min mun här av ett fåtal!
men tack för du skrev detta nu också, menade inget illa

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
resting_in_mold
Intet Intet skrev:
Eftersom den väggen inte utsätts för vatten kan det näppeligen spela någon roll om det finns ett tätskikt eller inte.
Enda rimliga orsaken till fukt och den ringa mängd mögeprickar vi ser, är ett skadat vattenrör.

Du "hustlar" inte, säger du.
Är det "bedra, lura, skoja, svindla ..." du menade eller har rättstavningsprogrammet ställt till det igen?
okej, finns det något sätt att kolla det på?
eller hur går det till att ta reda på det?

ja hustla tänker jag mig " att göra något oärligt eller avsiktligt föra någon bakom ljuset samt alla ord du skrev e också synonymt =)

• Gilla
Intet
  • Laddar…
resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Du har ju borrat igenom. Spelar ingen roll hur långt. Som sagt vi i forumet kan inte veta/se om det finns tätskikt eller ej.
Men att din komunala hyresvärden skulle ha gjort badrum utan tätskikt är osannolikt
okej,
kanske bara jag som tänkt att det är ett material som man inte kan missa irl eller på bild, men som sagt finns det ju spärr också som kanske e genomskinlig, i dont know

• Haha
Suvi5700
  • Laddar…
resting_in_mold
H HJ-C skrev:
Nu är det ju inte vi andra som skriver om juridikrelaterade mögelframvällningar, men som sagt: Det går inte att se huruvida det finns tätskikt igenom fixen / fixresterna. Förstörande prov lär isf krävas.
aha så det skulle alltså vara att det ligger bakom det man ser "som väggen bakom plattan"??

Men en skruvdragare som gjort hålen till pluggarna som är 40 mm för att hänga en spegel drar igenom alla lager innervägg plus då igenom isåfall ett tätskikt I form av ett material som jag tänker mig må vara "starkt", och väggen är 10 cm tjock ,tycker jag verkar rätt otroligt!
(det är ej jag som borrat, men ändå)

okej, finns det något sätt att kolla det på?
eller hur går det till att ta reda på det?

ja hustla tänker jag mig " att göra något oärligt eller avsiktligt föra någon bakom ljuset samt alla ord du skrev e också synonymt =)
Enklast är det att öppna upp där vattenskadan är. Det är väl det, de fotorädda hantverkarna skall göra?
Eller har det torkat av sig själv så att det endast behöver spacklas och målas?

resting_in_mold
Intet Intet skrev:
Enklast är det att öppna upp där vattenskadan är. Det är väl det, de fotorädda hantverkarna skall göra?
Eller har det torkat av sig själv så att det endast behöver spacklas och målas?
Det har fortfarande inte varit någon här och inspekterat, Dock är fuktmätning gjord januari 2025 som indikerade blött, sedan en till fuktmätning av miljöförvaltningen i november 2025 som indikerade blött .

Så hur dom kommit fram till denna åtgärdsplanen vet jag inte, då källan/ orsaken till fukten inte har utretts!
Men enligt schemat jag fick skickat till mig skulle de skrapa ett område på 20cm X 20 cm, sätta in en avfuktare I 3 veckor och sen måla över samma yta på 20x20cm.

Jag har själv uppmätt fukt med en billig variant från Lidl kontinuerligt, så att det torkat av sig självt tror jag inte men har ingen aning.

Men hur tar man reda på om det är läckage, krävs det att hela väggen rivs då eller finna det nån mätare eller något man kan slå till eller från som kan ge svar?

resting_in_mold
Har dock reagerat på att jag tydligen förbrukar i snitt 14 kubik vatten per månad.
Jag är en person...

Hur ser det ut runt omkring den skadade och mögliga väggen?

Sen reagerade jag på att din toadörr ser ut som nedan. Dålig bild, men i mina ögon ser det ut som det används för mycket vatten i det där badrummet. Eller så är det bara en dålig bild.
Dörr i ett badrum med tecken på fuktskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Suvi5700
Det har fortfarande inte varit någon här och inspekterat, Dock är fuktmätning gjord januari 2025 som indikerade blött, sedan en till fuktmätning av miljöförvaltningen i november 2025 som indikerade blött .

Så hur dom kommit fram till denna åtgärdsplanen vet jag inte, då källan/ orsaken till fukten inte har utretts!
Men enligt schemat jag fick skickat till mig skulle de skrapa ett område på 20cm X 20 cm, sätta in en avfuktare I 3 veckor och sen måla över samma yta på 20x20cm.

Jag har själv uppmätt fukt med en billig variant från Lidl kontinuerligt, så att det torkat av sig självt tror jag inte men har ingen aning.

Men hur tar man reda på om det är läckage, krävs det att hela väggen rivs då eller finna det nån mätare eller något man kan slå till eller från som kan ge svar?
Jag tror du hittar på en del, och/ eller inte berättar allt för oss.

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Har dock reagerat på att jag tydligen förbrukar i snitt 14 kubik vatten per månad.
Jag är en person...
14 kubikmeter vatten per månad är mycket i en lägenhet. Borde vara 4-5 kubikmeter om din förbrukning är runt den normala på 140 liter per dygn.

Så om 10 kubikmeter vatten rinner ut varje månad borde det vara mycket blött under din lägenhet.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag tror du hittar på en del, och/ eller inte berättar allt för oss.
men ge mig ett enda skäl till att jag skulle fördriva min tid på detta viset, online i ett ämne jag e totalt ointresderad av !
vore skojj o veta vad som får dig att tro detta ens!
eller följ tråden med spänning,
ska nog dela med mig av hur det slutar åxå när den dagen kommer, sjukt less på detta och att höra att jag skulle driva e också tyvärr en trigger , så nu vet du det åxå!

Men om det är hyresvärdens agerande och hanterade som du cant believe is 4 real så e vi fanemej två

resting_in_mold
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
14 kubikmeter vatten per månad är mycket i en lägenhet. Borde vara 4-5 kubikmeter om din förbrukning är runt den normala på 140 liter per dygn.

Så om 10 kubikmeter vatten rinner ut varje månad borde det vara mycket blött under din lägenhet.
omg

P
Jag är en person...
Har du törstiga hundar? 😉🐶

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.