resting_in_mold resting_in_mold skrev:
Men en skruvdragare som gjort hålen till pluggarna som är 40 mm för att hänga en spegel drar igenom alla lager innervägg plus då igenom isåfall ett tätskikt I form av ett material som jag tänker mig må vara "starkt", och väggen är 10 cm tjock ,tycker jag verkar rätt otroligt!
Jag håller med, men har man borrat så att kaklet på andra sidan den 10 cm tjocka väggen spräckts för att såtta in en 4 cm lång plugg har man varit extremt vårdslös.

• Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
resting_in_mold
F Fjonken skrev:
Konstruktör/byggnadsingenjör och plattsättare sen typ 18år tillbaka. Själv? Du ska nog aldrig flytta från hyresrätt.
nice!
Vad tänker du kring läget? ( om du läst hela tråden )

Nä inte här iSwe iaf, tycker inte det e värt för fem öre att ge sig in på bostadsmarknaden i detta land. känner inte ens till en stad som lockar heller och inte får du ta vinsten med dig nånstans heller. sä nää här känns hyres som att det räcker .

resting_in_mold
D Dilato skrev:
Jag håller med, men har man borrat så att kaklet på andra sidan den 10 cm tjocka väggen spräckts för att såtta in en 4 cm lång plugg har man varit extremt vårdslös.
å inte va det en borr ens

lite därför jag starade denne lilleeeee trååååådejeeevel, men tycker det e rätt dryga pers som verkar lägga ner tid på att skriva här.
ni måste ju fatta att om nån läggerbipp frågan jag gjorde med tillhörande bild så har nog trådskaaparen ingen koll, bull att det nånstans förbises i svaren av nägra med dissade attityd.
🤔

nice!
Vad tänker du kring läget? ( om du läst hela tråden )

Nä inte här iSwe iaf, tycker inte det e värt för fem öre att ge sig in på bostadsmarknaden i detta land. känner inte ens till en stad som lockar heller och inte får du ta vinsten med dig nånstans heller. sä nää här känns hyres som att det räcker .
inget speciellt, det är upp till den som äger fastigheten.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
resting_in_mold
F Fjonken skrev:
inget speciellt, det är upp till den som äger fastigheten.de
F Fjonken skrev:
inget speciellt, det är upp till den som äger fastigheten.
vad tror du då? Vad förväntas dom göra härnäst?

Om försäkringsbolaget vill ta i det efter du har borrat igenom en innervägg till intilliggande rum och ”lagat” själv och fel dessutom. Så kommer förmodligen ansvaret hamna på dig.
Hoppas du har en bra hemförsäkring.
Hade det varit jag som va fastighetsägare hade jag krävt dig på ersättning och vräkt dessvärre

• Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
resting_in_mold
om man som entreprenör kommer till ett ställe och ska utföra ett jobb som i detta fall skrapa vägg och måla över ,om man efter skrapning stöter på mögel, fortsätter man enligt instruktioner och bara målar över, eller stoppar man arbetet för att det krävs ytterligare åtgärder?
dvs gör man som den som betalar säger eller sätter man yreksrollen/yrkeshedern före?

om man som entreprenör kommer till ett ställe och ska utföra ett jobb som i detta fall skrapa vägg och måla över ,om man efter skrapning stöter på mögel, fortsätter man enligt instruktioner och bara målar över, eller stoppar man arbetet för att det krävs ytterligare åtgärder?
dvs gör man som den som betalar säger eller sätter man yreksrollen/yrkeshedern före?
Vad är beställt och vad har du fått?

resting_in_mold
F Fjonken skrev:
Om försäkringsbolaget vill ta i det efter du har borrat igenom en innervägg till intilliggande rum och ”lagat” själv och fel dessutom. Så kommer förmodligen ansvaret hamna på dig.
Hoppas du har en bra hemförsäkring.
Hade det varit jag som va fastighetsägare hade jag krävt dig på ersättning och vräkt dessvärre
nu beskriver du dock inte mitt scenario,
det med kakelplattan är redan betalat för och avslutat och det ör hyresvärden som anlitat den som bytte kakelplattan efter att jag själv meddelat hyresvärden om vad som skett
inget försäkringsbolag har jag blandat in då jag själv betalat fakturan då det skett under min tid som hyresgäst.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
resting_in_mold
F Fjonken skrev:
Vad är beställt och vad har du fått?
jag har ej beställt något och ingen har varit här.
men hyresvärdens planerade åtgärd var det jag beskrev ovan, dock dök dom aldrog upp enligt schemat dom skickat mig. och det skulle ha utförts torsdagen den 5e. de har inte lämnat någon ny schemaplanering och jag har ej fått någon info vad det e som dröjer

resting_in_mold
jag har ej beställt något och ingen har varit här.
men hyresvärdens planerade åtgärd var det jag beskrev ovan, dock dök dom aldrog upp enligt schemat dom skickat mig. och det skulle ha utförts torsdagen den 5e. de har inte lämnat någon ny schemaplanering och jag har ej fått någon info vad det e som dröjer
anmälan jag gjort avsedde mögelangrepp I vägg och första anmälan gjorde jag 21/3 2025. hyresvärden har ej inspekterat eller utrett något

Vattenförbrukningen är jättehög. Har du någon kran som droppar eller rinner det vatten i toaletten?
Hyresvärden tror nog att möglet i intilliggande rum kommer utifrån och inte inifrån väggen.
Du skrev något om golvbrunn eller toalett vilket lät som att du har ett begynnande stopp i avloppet. Du eller någon annan borde fixa det.

• Gilla
resting_in_mold
  • Laddar…
resting_in_mold
nu beskriver du dock inte mitt scenario,
det med kakelplattan är redan betalat för och avslutat och det ör hyresvärden som anlitat den som bytte kakelplattan efter att jag själv meddelat hyresvärden om vad som skett
inget försäkringsbolag har jag blandat in då jag själv betalat fakturan då det skett under min tid som hyresgäst.
D D_Anders skrev:
Vattenförbrukningen är jättehög. Har du någon kran som droppar eller rinner det vatten i toaletten?
Hyresvärden tror nog att möglet i intilliggande rum kommer utifrån och inte inifrån väggen.
Du skrev något om golvbrunn eller toalett vilket lät som att du har ett begynnande stopp i avloppet. Du eller någon annan borde fixa det.
hej!
Hade en firma här som var och spolade alla rör och golvbrunnen, då två veckor sedan & Han sa att det inte fanns några tecken till stopp i något av avloppen!
Ingaa kranar som droppar och toaletten rinner inte heller. Jag tycker det är dåligt tryck i kranarna och i duschen.

Jag har ju aldrig haft översvämning ut i hallen, det är dels klinker på golvet utanför badrumsdörren och parketten börjar först till vänster om dörrkarmen sett inifrån badrummet, med nivåskillnad högre upp än klinkergolvet.
Så jag kan inte se hur det ens vore möjligt att hyresvärden tycker att möglet och fukten skulle ha skett utifrån ...

Suvi5700
Hur går det för dig?

• Gilla
resting_in_mold
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.