resting_in_mold
H HJ-C skrev:
Vad får dig att tro att det eventuella mögelangreppet är så omfattande? Har du någon bild på symptomen?
du har inte sett bilderna på möglet I tråden?

resting_in_mold
resting_in_mold resting_in_mold skrev:

• Närbild av en vägg med flagande färg och mögelfläckar. Underlagets yta är ojämn och skadad av fukt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Suvi5700
Detta är en mycket märklig tråd

Det kan
jag har ingen åsikt om mängden eller omfattningen
men mögel sprider väl sig med tiden?
så med tanke på att det gått ett år utan åtgärd eller orsaken till fukten som orsakar möglet åtgärdats så gissar jag det har spridit sig i gipsskivorna?
Edet är ju organiskt så det oroar jag mig för att angreppet förvärrats eftersom det inte eliminerats? eller vad tänker du kring det?
Det kan ju inte vi besvara men man behöver ju inte dra på för höga växlar innan någon form av kontroll har gjorts.

resting_in_mold
H HJ-C skrev:
Det kan

Det kan ju inte vi besvara men man behöver ju inte dra på för höga växlar innan någon form av kontroll har gjorts.
nä exakt, vet inte vargör reaktionerna är så syrliga och häftiga här från en del

resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Detta är en mycket märklig tråd
som hyresgäst och väggen rackelerar och färger spricker upp och det tränger igenom svart svart , kontaktar jag ju hyresvärden omgående.
att hyresvärden ej kommer och nspekterar på 11 månader, och alla ärenden och felanmälningar jag gör till hyresvärden markeras som åtgärdade/ avslutade
så undrar man ju vad som sker!

Det där ser väl mer bara ut som att någon massakrerat en sockel och en vägg med mer mög än mögel på?
Utan nämnda undersökning skulle jag vara rätt lugn om jag nu inte kände att det var jag själv som kanske orsakat det.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Suvi5700
nä exakt, vet inte vargör reaktionerna är så syrliga och häftiga här från en del
För att mycket av det du skriver verkar vara helt osannolikt. Du är själv skyldig till att ha borrat igenom kaklet. Vilket du inte sade förren vi påpekade det.

resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
För att mycket av det du skriver verkar vara helt osannolikt. Du är själv skyldig till att ha borrat igenom kaklet. Vilket du inte sade förren vi påpekade det.
Jag undrade ju om det inte saknades tätskikt/ fuktspärr bakom kakelplattan.

Klart det fanns skäl till att kakelplattan ens byttes , men det var ju också då min fråga uppstod kring tätskikt

resting_in_mold
H HJ-C skrev:
Det där ser väl mer bara ut som att någon massakrerat en sockel och en vägg med mer mög än mögel på?
Utan nämnda undersökning skulle jag vara rätt lugn om jag nu inte kände att det var jag själv som kanske orsakat det.
återigen så är min fråga om det saknas tätskikt bakom kakelplattan.
det är lixom det tråden avser.

Suvi5700
Det vet vi inte utifrån dina bilder. Och även om det finns, så har du fördärvat tätskiktet när du borrat hål i det.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det vet vi inte utifrån dina bilder. Och även om det finns, så har du fördärvat tätskiktet när du borrat hål i det.
nu hade det ju inte borrats igenom längre än vad som synes på bilden,
men för att fördärva ett tätskikt krävs det väl ett tätskikt.
känns lite som om poängen missas lite här.
jag har inte sagt att jag inte tar eller har tagit ansvar för det jag orsakat, jag är väl inte så dum att jag söker svar officiellt om jag hustlar kring saker i ting när jag e helt transparent i saken.

hur kan man se om det finns tätskikt eller ej då?

resting_in_mold
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
så vad e det vi diskuterar här egentligen?

Nu är det ju inte vi andra som skriver om juridikrelaterade mögelframvällningar, men som sagt: Det går inte att se huruvida det finns tätskikt igenom fixen / fixresterna. Förstörande prov lär isf krävas.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Inget innehåll i denna tråd är av olämpligt innehåll och ordet är fritt och ni ska skriva precis det som ni har lust till.
Jag förklarade enbart att din önskan:
men kan du radera inlägget
Inte går att göra av den som skrivit det. Mitt syfte var enbart att förklara hur forumet fungerar. Jag har inga åsikter om inläggen i denna tråd.

• Gilla
resting_in_mold
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.