10 233 läst ·
197 svar
10k läst
197 svar
Är det kaklat direkt på betongen?
Det kan
Det kan ju inte vi besvara men man behöver ju inte dra på för höga växlar innan någon form av kontroll har gjorts.resting_in_mold skrev:
jag har ingen åsikt om mängden eller omfattningen
men mögel sprider väl sig med tiden?
så med tanke på att det gått ett år utan åtgärd eller orsaken till fukten som orsakar möglet åtgärdats så gissar jag det har spridit sig i gipsskivorna?
Edet är ju organiskt så det oroar jag mig för att angreppet förvärrats eftersom det inte eliminerats? eller vad tänker du kring det?
som hyresgäst och väggen rackelerar och färger spricker upp och det tränger igenom svart svart , kontaktar jag ju hyresvärden omgående.Suvi5700 skrev:
att hyresvärden ej kommer och nspekterar på 11 månader, och alla ärenden och felanmälningar jag gör till hyresvärden markeras som åtgärdade/ avslutade
så undrar man ju vad som sker!
Jag undrade ju om det inte saknades tätskikt/ fuktspärr bakom kakelplattan.Suvi5700 skrev:
Klart det fanns skäl till att kakelplattan ens byttes , men det var ju också då min fråga uppstod kring tätskikt
återigen så är min fråga om det saknas tätskikt bakom kakelplattan.H HJ-C skrev:
det är lixom det tråden avser.
nu hade det ju inte borrats igenom längre än vad som synes på bilden,Suvi5700 skrev:
men för att fördärva ett tätskikt krävs det väl ett tätskikt.
känns lite som om poängen missas lite här.
jag har inte sagt att jag inte tar eller har tagit ansvar för det jag orsakat, jag är väl inte så dum att jag söker svar officiellt om jag hustlar kring saker i ting när jag e helt transparent i saken.
hur kan man se om det finns tätskikt eller ej då?
Nu är det ju inte vi andra som skriver om juridikrelaterade mögelframvällningar, men som sagt: Det går inte att se huruvida det finns tätskikt igenom fixen / fixresterna. Förstörande prov lär isf krävas.resting_in_mold skrev:
Jag förklarade enbart att din önskan:resting_in_mold skrev:
Inte går att göra av den som skrivit det. Mitt syfte var enbart att förklara hur forumet fungerar. Jag har inga åsikter om inläggen i denna tråd.resting_in_mold skrev: